مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: طرح قرارگاه محله‌ای مسجد محور با عنوان قرارگاه پیامبر اکرم (ص) در سمنان با هدف ارتقاء جایگاه مساجد برای حل آسیب‌های اجتماعی ایجاد شد.
کد خبر: ۹۸۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹ 23 August 2021


به گزارش تابناک سمنان عباس عبداللهی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به ۳۱ مرداد ماه روز جهانی مسجد از ایجاد میعاد گاه مستقلی تحت عنوان بنیاد هدایت با هدف تمرکز بر بخش‌های مرتبط با مسجد و امامت در سطح کشور در قالب سه بخش راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در حاشیه شهر‌ها و تعالی امامان جماعت بعنوان امام محله در روستا و شهر خبرداد.

او در ادامه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای دوره جدید فعالیت‌هایش، اهتمام ویژه‌ای به مقوله مساجد و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی این حوزه مبنی بر مدل «محله محور» دارد و رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی این است که مسجد هم در بخش شهری و روستایی به جایگاه تاریخی و تمدنی خود که معقوله مدیریت تحولات جامعه است بازگردد.

این مقام مسئول در رابطه با تعداد افرادی که مسئولیت امامان محله را در سطح شهر و روستا برعهده دارند، اذعان کرد: تعداد ۷۰ امام در روستا و ۱۵ امام در سطح شهرستان‌ها این مسئولیت رابرعهده دارند و انتظار می‌رود در پی تلاش برای افزایش کیفی و کمی این شبکه تعداد ائمه محله محورافزایش یابد.

عبداللهی همچنین از طرح نوین راه اندازی قرارگاه مرکزی پیامبر اکرم (ص) مساجد استان سمنان خبرداد وافزود: اساسنامه این طرح در حال نهایی شدن است و هدف آن ساماندهی و انسجام در امور مساجد است.

او در ادامه در خصوص ساختار این قرارگاه توضیح داد: مسئولیت این نهاد با نمایندگی، ولی فقیه در استان سمنان و دبیری سازمان تبلیغات اسلامی و مدیریت اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال پیگیری است که از این پس تمام مساجد درمحلات تحت پوشش این قرار گاه مسائل و مشکلات ان‌ها مدیریت خواهد شد.

این مقام مسئول با انتقاد از موازی کاری دستگاه‌های مختلف در بودجه دهی و برنامه ریزی مساجد اذعان کرد: در تلاش هستیم در سطح کشور با محوریت بیت رهبری این معضل حل شود و در سطح استان هم دبیرخانه رسیدگی به امور مساجد حدود یک ماه و اندی است که به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است.

عبداللهی با ذکر اینکه ۴۲۰ مسجد فعال در سطح استان وجود دارد، در رابطه با تامین امام جماعت مساجد تاکید کرد: در استان سمنان با توجه به حوزه‌های علمیه فعال تقریبا مشکلی از این حیث وجود ندارد و هرمسجدی که هیات امنای آن پای کار باشند به سرعت امام جماعت منصوب می‌شود.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار