احمد کریمی‌اصفهانی معتقد است: زمان آن رسیده که محمود احمدی‌نژاد را به صورت علنی محاکمه کنند.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 23 October 2021

به گزارش تابناک سمنان در روزهایی که همه چشم‌ها خیره به عملکرد دولت جدید و تصمیم آنان برای حل مشکلات اقتصادی است، محمود احمدی‌نژاد بیکار ننشسته و غلی‌رغم دیدارهایی که با مردم در میدان ۷۲ نارمک برگزار می‌کند، برای بازدید از نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ به امارات سفر کرد که جنجال زیادی را به راه انداخت. 

احمد کریمی‌اصفهانی، چهره شاخص اصولگرا در گفتگو با قرن نو، از رویکردهای اشتباه احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری می‌گوید از این‌که  وقت آن رسیده است که به صورت علنی محاکمه شود و البته این را هم می‌گوید که اگر سهل‌انگاری شود و او بتواند از چنگ قانون فرار کند، امروز می‌تواند ضررش خیلی بیشتر از بنی‌صدر برای نظام جمهوری اسلامی باشد. 

 

او می‌گوید: «آقای احمدی‌نژاد بگوید هزینه‌های سفر را چه کسی پرداخت کرده است، آیا نظام جمهوری اسلامی پرداخت کرده است؟ آن وقت از چه منبعی پرداخت کرده است؟ اگر خود ایشان هزینه‌های خود را پرداخت کرده‌اند که خودشان اعلام کردند دارایی‌شان، فقط یک ماشین پژو و یک خانه است. ۱۴ میلیارد هزینه سفر او و همراهانش از کجا پرداخت شده است؟»

مشروح گفت‌وگو با احمد کریمی‌اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری را بخوانید؛

آقای کریمی‌اصفهانی! احمدی‌نژاد اخیرا جنجال جدیدی به راه انداخته است، تحلیل شما از سفر آقای احمدی‌نژاد به امارات، حواشی حضورش و اینکه گفته می شود اخراج شده، چیست؟

مسئله اخراج یا عدم اخراج مطرح نیست، بحث عملکرد ایشان مطرح است و این بحث جدیدی هم نیست. بنده از ۱۵ سال پیش درباره عملکرد آقای احمدی‌نژاد حرف زدم و تذکرات لازم را دادم. اگربخواهم بررسی کنم، از زمانی که ایشان رئیس جمهور شدند تا به الآن که داریم مصاحبه می کنیم ۵۰۰ صفحه وجود دارد که من درباره او صحبت کردم و پیش بینی هایم یکی یکی دارد خودش را نشان می دهد.

 

احمدی‌نژاد هویتش را از اصولگرایان گرفت

 

مسئله اول این بود که ایشان با نردبان روحانیت بالا آمد و کاملا روحانیت را پشت سر گذاشت. آقای احمدی‌نژاد هیچ هویتی نداشت و هویت خود را از حمایت روحانیت و اصولگرایی گرفت؛ اما، نشان داد که هیچ اعتقادی به مسئله روحانیت، دین و... ندارد.

همچنین او مردم را فریب داد که تابع ولایت و ولی فقیه بوده و به خط امام معتقد است اما، در عمل نشان داد که او اصلا به ولایت اعتقادی ندارد. من آن روزها معتقد بودم که دینداری او شک وجود دارد، به تبع اینکه مسئله دینداری شخصی زیر سوال می رود به طور طبیعی باید اعتقادی به روحانیت، ولایت فقیه و امام نداشته باشد و او در عمل نشان داد این چنین است. موضوع دیگری را هم که آن زمان مطرح کردم، این بود که احتمال می دادیم او مامور بیگانگان باشد و حرکات اخیر او اثبات می کند که شاید این نظریه قوت گرفته و او مامور بیگانگان است.

 

 

منظورتان از مامور بیگانگان چیست؟ جاسوس یا ...

من از این کلمه استفاده نمی کنم، احتمال می دادم که ایشان مامور بیگانگان بوده و الآن هم می گویم که این احتمال قوت گرفته است. اینکه با صراحت بگویم او جاسوس است، باید صد در صد ازآن مطمئن باشم اما رفتار، اعمال و گفتار آقای احمدی‌نژاد حکایت می کند که این نظریه که او مامور بیگانگان است، قوت گرفته است و دلایل آن را هم عرض می کنم.

در سفر اخیر او به امارات، حرکات و برخوردش در کنار افرادی که اصلا اعتقادی به دین ندارند و مخالف نظام جمهوری اسلامی هستند را مشاهده می کنید و ایشان نمی تواند منکر عکس ها و مطالبی که در فضای مجازی پخش شده است، شوند.

اینکه او از را از امارات بیرون کرده باشند یا خیر، موضوعی را تغییر نمی دهد. آقای احمدی‌نژاد را بیرون کرده باشند یا خیر، همانطور که کسانی در کنار ایشان بودند، افرادی هم در مقابل او هستند و این فشارها باعث می شود تا این سفر را به پایان برساند. مسئله دیگری که به نظریه من در مورد مامور بیگانه قوت می دهد این است که هزینه این سفر را چه کسی داده است؟

گفته شده یک شرکت نفتی اماراتی بوده است.

من نمی دانم چه کسی این این هزینه ها را پرداخت کرده است اما این سوال را دارم که آقای احمدی‌نژاد بگوید هزینه های سفر را چه کسی پرداخت کرده است، آیا نظام جمهوری اسلامی پرداخت کرده است؟ آن وقت از چه منبعی پرداخت کرده است؟ اگر خود ایشان هزینه های خود را پرداخت کردند که خودشان اعلام کردند دارایی‌شان، فقط یک ماشین پژو و یک خانه است. 14 میلیارد هزینه ی سفر او و همراهانش از کجا پرداخت شده است؟

اگر نظام هزینه این سفر را داده است که باید به مردم پاسخ دهد، اگر بیگانگان دادند با چه اعتقاد و با چه هدفی اینکار را کردند؟ آیا منافع بیگانگان تامین شده است یا منافع نظام جمهوری اسلامی؟

معتقدم  اگر نظام این هزینه را پرداخت کرده است که باید اعلام کند و اگر خود احمدی‌نژاد هزینه هایش را داده است که باید مشخص شود از کجا این مقدار پول را آورده است. همچنین اگر بیگانگان  این هزینه را پرداخت کردند که باید مشخص شود با چه هدفی بوده است. این موضوع، این نظریه که او مامور بیگانگان است را تقویت می کند.

 همچنین در زمان انتخابات ما شاهد اظهار نظرهایی از ایشان بودیم تا به جایی که او اعلام کرد در این انتخابات شرکت نکنید. این دقیقا حرفی است که منافقین، اسرائیل، آمریکا و اروپا می زنند، حرفی که ضد انقلاب خارج از کشور می زند، چگونه می شود این هماهنگی که بین تمام ضد انقلاب ها وجود دارد با حرف های آقای احمدی‌نژاد یکسان باشد؟ دقیقا مقابل نظام، مردم و ملت ایران است. با توجه به اینکه امام می فرمایند حفظ نظام از اوجب واجبات است، کجای این حرف تابع سخن امام بوده است؟

 

هوشیاری نظام جمهوری اسلامی بود که او را دستگیر نکردند

 

او تابع امام و ولایت نبوده است. او بدترین رئیس جمهور و حتی از بنی صدر هم بدتر بوده است. حتی مقام معظم رهبری به ایشان بخاطر دوستانشان، اخطار کتبی می دهند. این رفتارها خبر از یک توطئه ای از داخل و بیرون حکایت می کند و خدا رحم کرد که این توطئه برملا شد.

همچنین اینکه ایشان را زود دستگیر نکردند، هوشیاری جمهوری اسلامی بود. اگر ایشان را زود دستگیر می کردند او به عنوان یک قهرمان معرفی می شد، اما اینکه او آزاد بوده و این رفتارها را انجام داده است، خداوند نیز ایشان را به سمتی هدایت کرد که ماهیت درونی‌اش مشخص شود و شما امروز تدبیر بسیار خوب نظام جمهوری اسلامی را مشاهده می کنید.

همچنین خیانت آقای احمدی‌نژاد فقط مربوط به این مسائل نیست. او در مسئله بنای اقتصادی که در این مملکت به کار برد، برمبنای اینکه حامل های انرژی را بالا بردند و علی رغم آنکه قرار بود به تولیدات  کمک کرده و بخشی از این افزایش حامل های انرژی را به کارخانه ها و تولیدات بپردازند، اما این اتفاق نی‌فتاد.

  هیچ زمانی هم سازمان های ذی ربط  او را بازخواست نکردند که چرا قانون مجلس انجام نشد، اما، امروز آن چیزی که ما از نظر اقتصادی در کشور مشکل داریم و باعث نابه سامانی و گرفتاری برای دهک های پایین شده است و عدم اشتغال در مملکت با این شیب جلو رفت که اشتغالی هم به وجود نیامد، نتیجه عملکرد احمدی‌نژاد در مسائل اقتصادی است.

 

احمدی‌نژاد را به صورت علنی محاکمه کنند

 

در حال حاضر، از نظر من وقت آن رسیده است که او را به صورت علنی محاکمه کنند و بگویند تمام کارهایی که انجام داده است با چه هدفی بوده است. برای مردم هم  بیش از این مشکل و عذاب ایجاد نشود و همچنین فردا شاهد آن نباشیم که آقای احمدی‌نژاد از مرزها فرار کرده و یک صدای مخالف نشین نظام در خارج از کشور شود. بالاخره کسی که رئیس جمهور بوده، بخشی از اطلاعات نظام در اختیارش قرار گرفته است، لذا اگر با سرعت او را بگیرند و محاکمه کنند، دیگر این فرصت پیدا نخواهد شد که یک صدای بیگانه علیه نظام اسلامی در کشورهای مختلف باشد. هرچند که آنها هم حتما به این موضوع تمایل دارند که یک سناریو جدید برای نظام اسلامی بنویسند.

 

 

یعنی آقای احمدی‌نژاد می تواند بنی صدر دوم باشد؟

به نظر من می تواند از بنی صدر بدتر باشد. بنی صدر یک آدم بیشعوری بود ولی احمدی‌نژاد در عمق مسائل ایران وارد شد و اگر سهل انگاری شود و او بتواند از چنگ قانون فرار کند؛ امروز می تواند ضررش خیلی بیشتر از بنی صدر برای نظام جمهوری اسلامی باشد. آن هم کسی که امروز یک شرکت سعودی برای او هزینه می کند، البته نمی دانم این خبرها واقعیت دارد یا خیر.

در خبرها این طور گفته شده یک شرکت اماراتی بوده است.

من به خبرها کاری ندارم. اگر یک شرکتی واقعا برای او هزینه کرده باشد بعید ندانید که دولت‌هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی هستند؛ هزینه سنگینی می کنند برای اینکه بتوانند برای نظام جمهوری اسلای دردسر درست کنند.

مثلا اینکه گفته می شود آقای احمدی‌نژاد از پاویون اسرائیل در امارات دیدار کرده است، چقدر می تواند به ضرر نظام باشد؟

من روی چیزهایی که نمی دانم، نمی توانم نظری دهم ولی آن چیزی که می دانم این است که کسی که مامور بیگانگان باشد، از تماس با هر کسی و ارتباط با سازمان‌های مخفی جهانی ابایی ندارد؛ همچنین هر کاری که بتواند به کشور لطمه بزند، آن را انجام می دهد چرا که دین ندارد.

کسی که تعهد ندارد هر کاری می کند. اینها چیزهایی است که ما باید به آن توجه کنیم، کسی که دین ندارد در کنار چه کسانی قرار می گیرد؟ به نظر من بنا به آنچه که خواست خدا بوده است در کشور ما هنوز نتوانستیم در این زمینه کاری کنیم ولی این هنر ایران بود که فعلا او را دستگیر نکند تا او خودش را نشان دهد و این یک تدبیر بسیار خوبی بود.

آقای احمدی‌نژاد چند بار گفته‌اند که از طرف نهادهای امنیتی تحت فشار بودند. این امکان وجود دارد؟

ایشان گاهی می گوید که من از بالاترین مقام کشور تحت فشار هستم. گاهی می گوید حرکت‌هایی هست که در مقابل من ایستاده است، او این موضوعات را همیشه مطرح می کند و تازگی ندارد، حتی در زمان ریاست جمهوری ایشان و در رابطه با مفسدین اقتصادی می گوید که من ۳۰۰ اسم در جیبم دارم. آن زمان هم با او هیچ برخوردی نشد و آقای احمدی‌نژاد آزاد بود.

 این موضوع هم دو حالت خارج نیست، یا او درباره این ۳۰۰ تا اسم درست گفته است که به ملت ایران خیانت کرده که آن اسامی را نداده است. اگر هم اینطور نبوده که دروغ گفته است و کلید همه فسادهای جهان در دست آدم دروغگو است.

 لذا، این بلوف‌ها کار احمدی‌نژاد است و از روز اولی که به شهرداری آمد و قبل از آن هم در جلسات جامعه روحانیت و مسائل مختلف بیاید، من گفتم که او یک آدم مرموز است و باید بدانیم که دارد چکار می کند و نباید به او میدان دهیم ولی متاسفانه دوستان ما این حرف ها را نپذیرفتند.

من را به عنوان ضد ولایت فقیه معرفی کردند

 بعضی از کسانی که ایران بودند آن زمان در برابر صحبت‌هایی که من داشتم، به عنوان کسی که من ضد ولایت فقیه هستم، می گفتند ولایت او را تایید کرده است در حالی که امام و رهبری همیشه دولت‌ها را حمایت می کردند تا کار مردم را انجام دهند و اگر دست حمایت از سر این ها بر داشته می شد سنگ روی سنگ بند نمی شد و رهبری این را به مردم گفته بودند که من از همه حمایت می کنم.

در گذشته هم  امام  مکرر از بنی صدر حمایت می کردند و مکرر به او پست‌های مختلف دادند، مقام معظم رهبری نهایت سعی‌شان را کردند که احمدی‌نژاد در یک مسیر درست قرار گیرد ولی این طور نشد. حتی در روزنامه‌ها بنده را به عنوان مخالف ولایت فقیه نوشتند که احمدی‌نژاد تایید شده و من تکذیب می کنم. اینها چیزهایی است که باید مقداری عمیق‌تر به آن بپردازیم.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: قرن نو

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار