امام جمعه موقت شاهرود:
امام جمعه موقت شاهرود ضمن اشاره به هفته دولت گفت: دولت باید با گزارش خدمات انجام شده کارآمدی نظام را ثابت و معیشت مردم را اولویت خود قرار دهد.
کد خبر: ۴۸۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 25 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام حمید عبدالهیان در نخستین نماز جمعه شهریورماه ۹۶ شاهرود به میزبانی مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، ضمن تبریک هفته دولت و همچنین گرامیداشت یاد شهیدان باهنر و رجایی، بیان کرد: دولت باید با گزارش خدمات انجام شده کارآمدی نظام را ثابت و معیشت مردم را طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبتنی بر ضرورت حل مشکل معیشتو بیکاری جوانان، اولویت خود قرار دهد.

حمید عبدالهیان امام جمعه موقت شاهرود

وی رجایی را اسوه اخلاق دانست و افزود: آنچه شهیدان رجایی و باهنر را اسوه و الگوی ماندگار می‌کند چند چیز است که نخستین آنها عالم و آگاه بودن به مسایل کشور است، آنان همچنین مقلد امام(ره) و پیرو خالص ایشان چه در بعد فقه عبادی و فقه سیاسی بودند ودر برابر نص سیاسی امام اجتهاد نمی کردند همچنین این شهدای بزرگوار با پاکدستی و زهد نسبت به بیت المال،خود را در ردیف پایین ترین اقشار جامعه قرار دادند.

این استاد حوزه و دانشگاه شاهرود درباره دیگر ویژگی شهیدان باهنر و رجایی، گفت: حق محوری و شایسته سالاری و فارغ از جناح بندی های حزبی و سیاسی عمل کردن و شهادت که آنها را برای همیشه جاودانه کرد دیگر ویژگی های این دو شهید والا مقام و یارانشان است.

عبدالهیان در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن دهه امامت و ولایت از عید قربان و تا عید غدیر هم اشاره کرد و بیان داشت: اگر کمی دقت کنیم متوجه می شویم که وقتی ابراهیم خلیل از امتحانات دشوار که یکی از آنها قربانی فرزند بود سرافرازانه بیرون آمد به امامت منصوب شد در روز غدیر خم نیز مولی علی (ع) نیز به امامت امت پیامبر(ص) منصوب شد و این نقطه مشترک این دو عید است.

وی افزود: این نامگذاری ها به منظور فرهنگ سازی و فرصت آفرینی برای استخراج حقایق پنهان این اتفاق بزرگ و ایجاد وحدت در امت اسلام محسوب می شود چرا که ما معتقد هستیم اگر همه مردم علی(ع) را خوب می شناختند و به او معرفت می یافتند، نفاق و اختلاف و افتراق رخت بر می بست پس باید از این ایام برای شناساندن سیره علوی بهره جوئیم.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه عید قربان و عید غدیر از اعیاد رسمی مسلمانان است، تاکید کرد: نقطه تلاقی این دو باز گشت به فطرت توحیدی است زیرا روزه دار پس از یکماه مبارزه با نفس، روح خود را صیقل داده و به معبود خود باز می گردد و حاجی ها نیز پس از تحمل ریاضت های مادی و دوری از تعلقات و بیرون آوردن لباس دنیا و پوشیدن لباس آخرت و انجام عبادت خالصانه از احرام بیرون و جامه وصال در بر می کنند تا با نورانیت توحیدی به وطن بازگردند و این عید حقیقی است وچون این اعمال مایه تقرب به خدا شده و عید قربان نامیده می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار