مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان خبر داد؛
مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: پوستر و فراخوان کنگره بین المللی گرامی داشت مقام شامخ علمی و شخصیتی حضرت آیت الله العظمی شاهرودی از مراجع عالی قدر جهان اسلام رونمایی شد.
کد خبر: ۹۲۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 13 December 2020
 
رونمایی ازپوستر وفراخوان کنگره بین‌المللی آیت‌الله العظمی شاهرودی

به گزارش تابناک سمنان  فرشید فلاح لاله زاری صبح یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی استانداری از رونمایی پوستر و فراخوان کنگره بین المللی گرامی‌داشت آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی خبر داد و بیان کرد: فراخوان تولید مقالات، کتاب، رمان، فیلم کوتاه، فیلم بلند و … درباره زندگی این عالم ربانی ارائه و دبیرخانه‌ای برای دریافت آثار ارسالی در این اداره کل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری کنگره بین المللی اندیشیده شده است، افزود: سفارش ساخت فیلم‌های بلند و کوتاه و نوشتن کتاب و رمان نیز از زندگی این عالم ربانی در کنار تشکیل دبیرخانه و کمیته‌ها در زمره اقداماتی است که اداره کل ارشاد اسلامی استان سمنان از روزها و ماه‌های قبل آن را اجرا کرده و امیدواریم سیر و روند اجرای این اقدامات نهایتاً به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این کنگره بین المللی بیانجامد.

دغدغه مسئولان درباره کنگره

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه سعی شده تا کنگره بین المللی و در خور شخصیت آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی برگزار شود، گفت: دغدغه مسئولان به خصوص استاندار سمنان درباره کرونا و عدم امکان برگزاری احتمالی کنگره با شکوه گرامی داشت آن عالم ربانی حتماً در نشست‌های مرتبط با برگزاری کیفی و کمی این کنگره مطرح و برای آن برنامه ریزی می‌شود.

فلاح لاله زاری در ادامه و درباره راهبردهای تدوین شده از سوی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نیز، افزود: این راهبردها دستورالعمل‌هایی هستند که کلیات مباحث فرهنگی در استان را مد نظر قرار داده و بنا به درخواست شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار است تا در استان برش‌ها و اسناد فرهنگی بالادستی را با نگاه استانی فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در ۱۳ جلسه گذشته‌ای که کارگروه کارشناسی فرهنگ عمومی استان سمنان تشکیل داده به ۱۷ راهبرد کلی در عرصه فرهنگ این استان رسیده است که می‌تواند بسیاری از بخش‌های معضلات استان را پوشش دهد.

احصای تمام رسالت‌های فرهنگی

مدیرکل صدا و سیمای استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه استفاده و استخراج کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان بستر مناسب فرهنگی و اجتماعی در راهبردهای فرهنگی استان تدوین شده است، گفت: این راهبردها به نحوی تبیین شده که همه شاخص‌های فرهنگی استانی را بتوان از آن استخراج کرد.

حجت الاسلام محمد توکلیان با بیان اینکه در راهبردهای فرهنگی تدوین شده در سطح استان سمنان تمام دغدغه‌ها مورد بررسی و احصا شده است تا به یک تدوین راهبردی جامع و کاملی بدل شود، ابراز داشت: بستر مناسبی برای فرهنگ و اجتماعی برای کارهای بزرگ استان صورت گرفته و با توجه به اینکه این بسترها آماده هستند می‌توان به خوبی راهبردهای تدوین شده را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های دولتی در راهبردهای فرهنگی استان سمنان از وظایف و کارهایشان با خبر هستند، گفت: در این راهبردها وظایفی حتی برای سمن‌ها و گروه‌های مردمی نیز در نظر گرفته است.

مدل سازی از اقدامات

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست بیان کرد: بر اساس راهبردهایی که شورای فرهنگ عمومی استان تدوین کرده مدل را باید ارائه کرد که بتوانیم راهبردها را اجرایی و عملیاتی ببنیم که در این مسیر خوشبختانه در سطح آموزش و پرورش استان مدل سازی مذکور در حال اجرا است.

محمد دستورانی با بیان اینکه در آموزش و پرورش متناسب با سرفصل آموزش و تربیت شهروندی مشاهده کردیم که خیلی از فارغ التصیلان ما بعد از ۱۲ سال تحصیل هنوز درست نمی‌توانند بخوانند، گوش کنند و حتی صحبت کنند، بیان کرد: این مهارت‌ها باید در دوره ابتدایی باید تقویت شود چرا که همواره عوارض و ناهنجاری‌هایی را تولید کرده است.

وی با بیان اینکه «بسته تحولی خوانا» در آموزش و پرورش طراحی شده و در ۲۵ درصد از مدارس ابتدایی استان از ابتدای دی ماه ۹۹ شروع به کار می‌کند، گفت: این بسته متناظر با آموزش معلمان و سپس دانش آموزان به درست خواندن و درست صحبت کردن و گوش کردن و حتی نوشتن در کنار ادب، مسئولیت پذیری و جرئت پذیری دانش آموزان می‌آموزد که پیشنهاد می‌شود با چنین مدل سازی هایی نسبت به تدوین راهبردهای فرهنگی استان اقدام کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار