مدیرکل هواشناسی استان سمنان:
مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به سال خشک و سخت پیش رو در سطح استان، گفت: بارش‌های سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۶۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ 30 May 2021

بارش‌ها در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش یافت

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی در نشست صبح یکشنبه سازگاری منابع آبی و خشکسالی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه سال خشکی در انتظار استان است، تاکید کرد: در سال آبی جاری مجموعاً ۷۰ میلی‌متر بارندگی در سطح استان سمنان رخ داده است.

وی با بیان اینکه این میزان بارندگی به نسبت بلندمدت ۴۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد، افزود: با این بارش‌ها فقط ۵۲ درصد از نیاز آبی استان تأمین شده است.

افزایش دمای هوا

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه طی سال آبی جاری و در سطح استان ۴۸ درصد کمبود منابع آبی وجود خواهد داشت، ابراز کرد: در هفته جاری روند افزایش دما بویژه در روز چهارشنبه ادامه پیدا خواهد کرد و دمای هوا در سمنان در گرم‌ترین زمان در روز چهارشنبه به ۳۹ درجه و در گرمسار و سرخه به ۴۱ درجه خواهد رسید.

مصطفوی با بیان اینکه روند افزایش دما در استان به صورت سینوسی می‌باشد، یعنی شب‌ها سرد و روزها به مرور افزایش دما خواهیم داشت، بیان کرد: در تابستان امسال بر اساس مدل‌های پیش بینی شده حداقل دو درجه افزایش دما به نسبت سال قبل، خواهیم داشت.

وی در خاتمه خواستار صرفه‌جویی مردم در منابع آبی شد و گفت: در فصل تابستان بارش قابل توجهی نداشته و یا میزان بارندگی‌ها بسیار کم است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار