مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان:
مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: دو سند شامل راهبردهای ۱۶ گانه شورای فرهنگ عمومی منطبق با فرمایشات رهبری و سند ترویج فعالیت‌های قرانی در سراسر استان مصوب و ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۷۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 28 June 2021

سند راهبری و قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استان سمنان تدوین شد

 

 

به گزارش تابناک سمنان فرشید فلاح لاله زاری صبح دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی میامی به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر، با بیان اینکه در راستای انسجام در فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی، سند راهبردی موسوم به سند راهبردی شورای فرهنگ عمومی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ تدوین شده است، تاکید کرد: این سند ۱۶ بند دارد که برگرفته از دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و فرمایشات ایشان در آن دسته‌بندی و در شورای فرهنگ عمومی استان اولویت بندی شده تا به سراسر استان ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه توجه به سند راهبردی مذکور، اولویت شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در تمام شهرستان‌های هشت‌گانه استان محسوب می‌شود، افزود: نهادینه سازی راهکارهایی مانند ترویج فرهنگ تمسک به قرآن، انتقال فرهنگ کتاب، آداب و سبک زندگی، ارتقای اخلاق، ایمن سازی بنیاد خانواده، زن و آموزش و تربیت شهروندی، محیط زیست، شور آفرینی و تعمیق درک زیبایی شناسی از هنر و تحکیم فرهنگ اسلامی و … در زمره بخش‌ها و محورهای این سند راهبردی هستند.

بهره‌گیری از سند راهبردی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین با بیان اینکه شوراهای فرهنگ عمومی در هشت شهرستان استان می‌بایست به این سند مهم تاکید داشته باشند، گفت: استفاده از تولید داخلی و جهش تولید یکی از مهمترین راهبردهایی است که در این سند تدوین و سرفصل‌های کلی و اقدامات آن نیز مطرح شده تا بتوانیم در سطح شهرستان‌ها آن را اجرا کنیم.

فلاح با بیان اینکه از شوراهای فرهنگ عمومی استان سمنان خواسته‌ایم که در هر نشست این شورا، یک راهبرد مندرج در این سند در دستور کار جلسه قرار گرفته و برای آن راهکارهای اجرایی و تقسیم کار صورت گیرد، بیان داشت: همراهی و همکاری بین دستگاهی یکی از مطالبات ما در این حوزه است.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و دوم تعیین راهبردها و مسائل کلان فرهنگی شهرستان‌ها را برعهده دارد و لذا شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها، بر حسب اولویت‌های بومی، مسائل و راهبردها را مطرح و درباره آن اقدامات لازم را صورت دهند.

تدوین سند قرآنی

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این راهبردها مقوله نشاط اجتماعی را نیز دنبال می‌کند، گفت: هم در بحث تحکیم خانواده و هم هنر و … مقوله نشاط، جوانان و خانواده نیز دیده شده است.

فلاح لاله زاری ادامه داد: در ذیل سند راهبردی شورای فرهنگ عمومی یک سند توسعه فعالیت‌های قرآنی را نیز تدوین کرده و شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نیز آن را مصوب کرده است از سوی دیگر استانداری مقوله تأمین اعتبار این راهبرد را نیز متقبل شده است و لذا زمینه برای ترویج اقدامات فرهنگ قرآنی نیز مهیا است.

وی افزود: ما در فرهنگمان برخی مسائل زیربنایی هستند که اگر باشند، در دیگر بخش‌ها کمتر دچار آسیب و مشکل می‌شویم که از جمله آنها، فرهنگ کتابخوانی، قرآن، اهل بیت (ع) و … است در نتیجه ما در تدوین سند فعالیت‌های قرآنی نیز به این موضوع مهم در سطح استان توجه کرده‌ایم.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار