رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با بیان اینکه مجموع تصادف‌های درون شهری استان در سه ماهه نخست سال جاری۱۸ درصد افزایش یافت، گفت: ۱۰۰درصد کشته‌های این تصادفات راکب موتور بودند.
کد خبر: ۹۷۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 05 July 2021

۱۰۰درصد جان باختگان تصادفات شهری استان سمنان راکب موتور بودند

 

 

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ موسی بزرگی با اشاره به نگرانی از بابت افزایش تصادفات درون شهری در استان سمنان بیان کرد: مجموع تصادف‌های درون شهری استان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته که میزان قابل اعتنایی است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ رانندگی، آموزش، ایمن سازی معابر شهری و خودروها، استفاده از کلاه ایمنی برای موتور سواران و جلوگیری از تخلفات رانندگی می‌تواند در کاهش تصادفات شهری مؤثر باشد، افزود: توسعه فرهنگ رانندگی به خصوص به کمک رسانه‌ها و افزایش آگاهی‌های مردم می‌تواند نقش مؤثری در کاهش تصادفات داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با بیان اینکه به خصوص در تابستان که شاهد پیک تردد مسافران و شلوغی معابر شهری هستیم می‌بایست با دقت بیشتری به رانندگی پرداخت تا از تصادفات دوری شود، ابراز کرد: رعایت فاصله طولی دوری از سرعت غیرمجاز در شهرها می‌تواند در تصادفات به خصوص برای موتور سیکلت بکاهد.

بزرگی با بیان اینکه تصادف‌های جرحی درون شهری استان سمنان نیز در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: موتور سیکلت ها متأسفانه سهم عمده‌ای در تصادفات شهری استان دارند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جان باختگان تصادفات شهری استان سمنان طی سه ماهه نخست سال جاری از راکبان موتور سیلکت بوده‌اند، گفت: تصادفات معابر درون شهری استان سمنان جان شش نفر را گرفته که همگی راکب موتور بوده و این امر نشان می‌دهد که چه میزان باید به آموزش و فرهنگ سازی ترافیکی بین راکبان این وسیله نقلیه خطرناک پرداخت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار