تا پایان برنامه ششم؛
تابناک سمنان : کامران پور مقدم مجری طرح ملی زراعت چوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: توسعه زراعت چوب با هدف جلوگیری از تخریب جنگل‌ها در وسعت۴۰ هزار هکتار در سالجاری هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۹۷۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 14 July 2021

چوب‌های وارداتی از روسیه به بندر امیرآباد رسید | پایگاه تحلیلی خبری کاسپین24

 

مجری طرح ملی زراعت چوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ابراز داشت: طرح توسعه زراعت چوب جزو برنامه ششم توسعه کشور است و باید تا پایان این برنامه، ۷۵ هزار هکتار زراعت چوب انجام شود.

وی بیان کرد: با تحقق هدف‌گذاری توسعه زراعت چوب در وسعت ۴۰ هزار هکتار در سالجاری، برنامه ششم توسعه با کاشت نهال در وسعت ۸۰ هزار هکتار محقق می‌شود و تا پایان سال چهارم برنامه توسعه کشور یعنی در پایان سال ۱۳۹۹ توسعه زراعت چوب در وسعت ۴۰ هزار هکتار انجام شد.

کامران پورمقدم تصریح کرد: مناسب‌ترین راهکار برای تامین چوب مورد نیاز کشور و حفظ جنگل‌ها، زراعت چوب است و توسعه زراعت چوب با جدیت دنبال می‌شود.

مقدم اضافه کرد: صنایع چوبی مانند نئوپان‌سازی و تولید ام‌دی اف از جمله مصرف‌کنندگان چوب هستند و در حدود ۴۰ درصد مصارف چوبی کشور مربوط به این کارخانه‌ها است.

مجری طرح ملی زراعت چوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: با توجه به تصویب توقف بهره برداری از جنگل‌های شمال کشور، موضوع زراعت چوب از اهمیت دو چندانی برخوردار است چرا که یکی از منابع اصلی تامین مواد اولیه برای صنایع چوب و کاغذ محسوب می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: واردات چوب برای تامین منبع مواد اولیه صنایع چوبی نیز مشکلاتی را به همراه دارد که از جمله مشکلات می‌توان به مسائل ارزی، اقتصادی و شرایط قرنطینه و محدودیت‌های ورود چوب اشاره کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار