مهدی قاسمی خبرداد؛
تابناک سمنان: مهدی قاسمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از واگذاری کاروانسرای تاریخی دامغان با هدف احیاء، مرمت و بهره‌برداری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 25 July 2021

کاروانسرای دامغان مرمت شد- اخبار استانها تسنیم | Tasnim

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: کاروانسرای دامغان که توسط صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به مزایده گذاشته شده بود، پس از طی فرآیند اداری و مراحل قانونی و فسخ قرارداد سرمایه‌گذار قبلی، به سرمایه‌گذار جدید تحویل داده شد.

وی بیان کرد: کاروانسرای شاه‌عباسی دامغان با سازه آجری مربوط به دوره صفوی بوده و در مرکز شهر دامغان قرار دارد.

مهدی قاسمی اضافه کرد : قرارداد واگذاری مجموعه به مدت ۲۰ سال توسط صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی منعقد شد که بر اساس قرارداد، ۴۰ میلیارد ریال برای مرمت بنا در نظر گرفته شده است.

قاسمی بیان کرد: این کاروانسرا از نوع کاروانسرا‌های چهار ایوانی است که با توجه به معماری زیبا، مساحت بالا و قرار گرفتن در نزدیکی بنای تاریخی چهل‌دختران، امامزادگان جعفر (ع) و محمد (ع) و بازار دامغان دارای ارزش بالایی برای سرمایه‌گذاری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه این بنای تاریخی پس از مرمت و احیاء با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد: کاروانسرای دامغان با توجه به موقعیت راهبردی و دسترسی آسان به یکی از نقاط پر بازدید گردشگری و اقامتی استان سمنان تبدیل شود و نقش مهمی در توسعه گردشگری دامغان و رونق اشتغال داشته باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار