سرهنگ کبیری:
تابناک سمنان  رئیس پلیس راه استان سمنان از اعمال قانون ۲۴۳ خودروی متخلف در ۳۸ ساعت پرواز پهپادی در محورهای این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 22 May 2021

جریمه خودروها با پهباد پلیس+عکس

 

رئیس پلیس راه استان سمنان با اشاره به کنترل ترافیک محورهای استان از طریق پرنده های هدایت پذیر از راه دور اظهار کرد: بیش از ۳۸ ساعت پرواز پهپادی در همین راستا در راه های ارتباطی استان انجام شده است.

وی با اشاره به کاهش تلفات جاده ای در استان پرداخت تصریح کرد: متوسط آمار جان باختگان سوانح رانندگی برون شهری در استان سمنان در سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۲۹ درصد کاهش یافت.

سرهنگ تقی کبیری با بیان اینکه این پروازها در قالب ۱۵ ماموریت به وسیله پهپاد با هدف مدیریت و کنترل ترافیک راه های استان سمنان انجام شد افزود: در این ماموریت‌ها ۲۴۳ خودرو توسط پهپادها اعمال قانون شدند.

سرهنگ کبیری با بیان اینکه این پروازها در قالب ۱۵ ماموریت به وسیله پهپاد با هدف مدیریت و کنترل ترافیک راه های استان سمنان انجام شد افزود: در این ماموریت‌ها ۲۴۳ خودرو توسط پهپادها اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: ۸۰ فوتی کمتر در سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸ ناشی از سوانح رانندگی برون شهری در استان سمنان به ثبت رسید.

سرهنگ کبیری بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیر محور مهم قم گرمسار تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار می رود که در بحث روشنایی ورودی آزادراه گرمسار-قم اقدامات لازم انجام شود و مدیران دستگاه های اجرایی به تعهدات خود در رفع نقاط حادثه خیز عمل کنند.

وی بر لزوم نصب بیلبورد در ۱۰ کیلومتر مانده به ورودی شهرهای استان سمنان برای توقف مسافران عبوری و استراحت در شهرهای استان تاکید و اضافه کرد: این مهم به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای کمک خواهد کرد. 

رئیس پلیس راه استان گفت: در دو ماهه اول امسال ۲۵ نفر به دلیل سوانح رانندگی در مناطق برون شهری استان سمنان جان باختند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۲۴ مورد بود.

همچنین سرهنگ بزرگی، رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت:میزان سوانح رانندگی درون شهری در استان سمنان در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۶، ۶۷ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان سوانح رانندگی منجر به فوت درون شهری در استان سمنان در ماه های فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ بزرگی از وجود ۳۶ نقطه حادثه خیز درون شهری در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: ۸ نقطه از این نقاط حادثه خیز در شهر سمنان، ۶ نقطه مربوط به شهر شاهرود، ۸ نقطه در شهر دامغان، ۷ نقطه در شهر گرمسار و سه نقطه در شهر مهدیشهر واقع شدند.ضمن اینکه در شهرهای آرادان و سرخه نقطه حادثه خیز درون شهری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تدوین شناسنامه ترافیک شهرهای استان سمنان می توانند در کاهش سوانح رانندگی و رفع نقاط حادثه خیز بسیار تاثیر گذار باشد اضافه کرد: در شهر سمنان ۶ دوربین ثبت تخلف و پلاک خوان و ۳۹ دوربین نظارتی فعال وجود دارد.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه در شهر شاهرود ۱۹ دوربین ثبت تخلف و پلاک خوان و ۳۷ دوربین نظارتی فعال است گفت: همچنین در شهرهای دامغان و گرمسار به ترتیب ۳۵ و ۸ دوربین نظارتی فعال است.

وی گفت: در استان سمنان ۱۰ هزار و ۶۵۰ موتور سیکلت رسوبی وجود داشت که در حال حاضر این رقم به هشت هزار و ۴۴۳ مورد رسیده است و در ماه های گذشته ۲ هزار و ۲۰۲ موتور سیکلت رسوبی ترخیص شد.

 بزرگی با اشاره به خدمات این پلیس در دوران کرونا افزود: از یکم آذر ۱۳۹۹ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ و با اجرای طرح اعمال محدودیت های تردد برای مدیریت مقابله با کرونا ویروس افزون بر ۵۰ هزار و ۳۷۶ خودرو سواری و باری در شهرهای استان سمنان اعمال قانون شدند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار