هشدار هواشناسی.
اداره کل هواشناسی استان سمنان تا روز‌های پایانی این هفته، با توجه به مخاطرات باران پراکنده، رگبار، باد شدید و احتمال تگرگ، هشدار زرد اعلام کرد.
کد خبر: ۹۸۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 08 August 2021



به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، پیش بینی شرایط جوی روز‌های آتی از سامانه‌ای جوی متاثر می‌شود که از امروز استان را دربرمی‌گیرد.

ایرج مصطفوی در توصیف سامانه مورد انتظار و تداوم فعالیت سامانه بارشی و امواج ناپایدار گفت: زمان شروع فعالیت این سامانه ناپایدار از ظهر امروز و نوع مخاطره آن بارش پراکنده باران، رگبارورعدوبرق، وزش باد شدید وگرد و خاک، در نقاط مستعد احتمال تگرگ خواهد بود.

او ادامه داد: منطقه اثر این سامانه نیز به صورت بارش باران و رگبار گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان و به صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید وگرد و خاک: در غالب نقاط و با شدت بیشتر در نیمه شرقی و نواحی جنوبی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب با جهت غالب شمالی تا شرقی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: اثر مخاطره این سامانه با احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به دلیل بارش‌های رگباری و شرایط فصلی، احتمال خسارات ناشی از باد همراه است.

او با اشاره به زمان پایان فعالیت این سامانه در اواخر وقت چهارشنبه این هفته بیان کرد: لایروبی جویها، آبرا‌ها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، پرهیز ازکوهنوردی و صعود به ارتفاعات و پرهیز از تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع و جنگل‌ها و یا در صورت نیاز اطمینان از خاموش شدن کامل آن، مهمترین توصیه‌های هواشناسی تا پایان این هفته است.

مصطفوی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای امروز شهر سمنان به میزان ۲۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد، اضافه کرد: امروز آردان با ۳۹ و رضوان با ۱۵ درجه سانتیگراد گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار