دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود گفت: تصرف عدوانی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حاشیه شهر و شهرک‌ها معضل جدی این شهر است.
کد خبر: ۹۹۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 09 September 2021
 
 

به گزارش تابناک سمنان  حجت الاسلام والمسلمین رضی پارسامنش دادستان شاهرود گفت: رسیدگی به ساخت و ساز‌های غیر مجاز در دستور کار ستاد پیگیری و حفظ حقوق بیت المال این شهرستان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نهاد‌های مرتبط باید در راستای امور مربوطه در زمینه پیشگیری با جدیت بیشتری عمل کنند، بیان کرد: واحد‌های گشت اجراییات و بازرسی شهرداری در حوزه شهری، منابع طبیعی در عرصه‌های ملی و جهاد کشاورزی در زمین‌های باغی و زراعی خارج از محدوده شهری باید به وظایف خود عمل کنند.

دادستان شاهرود گفت: رسیدگی به تقاضا‌های مردمی و تعیین تکلیف در خصوص تصرف عدوانی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سه شهرک اطراف شاهرود در مجموعه قضایی پیگری می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه سجام قوه قضاییه آماده دریافت گزارش‌های مردمی است، ابراز داشت: گزارش‌های مردمی از هر گونه قصور و کوتاهی با ارائه مستندات و رعایت آیین نامه شهود، به صورت ناشناس قابل دریافت و بررسی است.

به گفته وی، در سامانه سجام قوه قضاییه هویت افراد گزارش دهنده مخفی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه سامانه سجام برای ارتباط بیشتر قوه قضاییه با مردم تعریف شده است، ادامه داد: این ارتباط برای احیای حقوق عامه و موارد تخلف از آن راه‌اندازی شده است.

دادستان شاهرود تکریم مردم و شفافیت مدیران در روند امور اداری برای جلوگیری از فساد را خواسته اصلی جامعه برشمر و تاکید کرد: هرچه ابهام بیشتر، ارتباط و اطلاع رسانی کمترباشد، زمینه فساد افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام پارسامنش با اشاره به اینکه تمامی گلایه ها، نارضایتی‌ها و گزارش‌های مردمی پیگیری می‌شود، اظهار داشت: برخی از این گزارش‌ها به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال و پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: بخشی دیگر از گزارش‌های مردمی هم برای به نتیجه رسیدن با کمک ضابطین قضایی، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی پیگری می‌شود.
 
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار