رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان گفت: کارگاه مشترک این دانشگاه، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علم و فناوری کشور چین (University of Science and Technology of China) با محوریت کاربرد‌های انرژی خورشیدی روز چهارشنبه بیست و چهارم شهریور به صورت مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 12 September 2021
 


به گزارش تابناک سمنان محمد صادق ولی پور رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان ابراز داشت: این کارگاه یک روزه با عنوان "Solar Energy: PV/T, Power, Heating and Cooling Application" به همت دانشکده مهندسی مکانیک در حوزه کاربرد انرژی خورشیدی در تولید برق، حرارت، گرمایش و سرمایش و در راستای افزایش تعاملات بین‌المللی برگزار می‌شود.

او با اشاره به برگزاری این نشست مجازی روز پانزدهم سپتامبر ۲۰۲۱ مصادف با بیست و چهارم شهریور ۱۴۰۰ افزود: برگزاری این کارگاه از سری برنامه‌های صندوق علمی مشترک راه ابریشم (SRSF) با همکاری آکادمی علوم چین (CAS) و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) است.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان گفت: این صندوق از رویداد‌های مشترک بین کشور‌های ایران و چین با برگزاری کارگاه‌های مشترک و طرح‌های پژوهشی حمایت می‌کند و ۲ تیم از ایران و چین در این کارگاه سخنرانی می‌کنند.

ولی پور ابراز داشت: پنج نفر از محققان دانشگاه علم و فناوری چین به سرپرستی پروفسور جای جی (Jie Ji) و سه نفر از محققان دانشگاه سمنان و دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی اینجانب آخرین یافته‌های علمی خود را در این زمینه به اشتراک علاقه‌مندان می‌گذارند.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان، افزایش تعاملات علمی بین المللی دانشگاه سمنان در راستای رویکرد‌های وزارت علوم را از جمله اهداف برگزاری این کارگاه عنوان کرد و گفت: انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و انجام پایان نامه و رساله‌های مشترک بین دو کشور از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه است که درباره آن‌ها بحث و تبادل نظر خواهد شد.

دانشگاه سمنان ۱۴ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی دارد و سه نفر از استادان این دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان پراستناد جهان محسوب می‌شوند.
 
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار