برنامه‌های پژوهشی در حوزه جوانی جمعیت اجرا شود

استاندار سمنان گفت: یکی از مشکلات جدی و اساسی استان سمنان در حوزه جوانی جمعیت بوده و باید برنامه‌های پژوهشی مناسبی در این زمینه تدوین و اجرا شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 07 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان سمنان اظهار کرد: بهره‌وری در استان سمنان به جهت اجرای برنامه‌های آموزشی و برنامه‌ریزی‌های مناسب خوشبختانه رو به رشد است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی و اساسی استان سمنان در حوزه جوانی جمعیت بوده و لازم است برنامه‌های پژوهشی مناسبی در این زمینه تدوین و اجرا شود.

استاندار سمنان ادامه داد: معادن استان بسیار ارزشمند و دارای اهمیت بوده و لازم است تا در حوزه بهره‌وری اقدامات مناسبی انجام شود.

هاشمی گفت: در حوزه طیور، کشاورزی و موارد دیگر مانند تولید پسته و... استانی غنی هستیم و از این‌رو، لازم است این محصولات به نام استان سمنان ثبت و صادر شود.

وی تصریح کرد: لازم است زیرساخت‌های لازم برای برپایی محل نمایشگاه‌های استان سمنان فراهم شود.

استاندار سمنان ادامه داد: با توجه به اینکه استان سمنان استان صنعتی، معدنی، کشاورزی و... است، باید محصولات تولیدی استان برای رشد تولید و اقتصاد استان به نام سمنان به ثبت برسد.

هاشمی گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ در سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و جزو استان‌های برتر کشور بوده‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در ۲ سال اخیر، ۱۴ معدن استان به فرآوری رسیده که باعث تولید رونق اقتصادی استان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار