مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: حفظ کرامت انسانی خانواده زندانیان از اولویت‌ها در اداره کل زندان‌ها و انجمن حمایت از خانواده زندانیان در استان سمنان است.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴ 29 June 2024

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از ایسنا، امید کهربایی امروز (۹ تیر ماه) در دیدار با خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان سمنان، اظهار کرد: با توجه به مشکلات متعدد اجتماعی و اقتصادی موجود و تاکید‌های رئیس سازمان، تلاش ما این است تا با انجام بازدید‌های نوبه‌ای از خانواده‌های تحت پوشش این انجمن، مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

او با بیان اینکه اهدای بسته‌های معیشتی و کارت‌های نقدی و غیرنقدی فقط می‌تواند بخشی از مشکلات را رفع کند، گفت: بازدید‌های مستمر مددکاران و سرکشی آن‌ها از خانواده زندانی‌ها می‌تواند در راستای رفع مشکلات مختلف بسیار کارگشا باشد و از اقداماتی که باعث درگیری خانواده با زندان شود، جلوگیری کند.

کهربایی با بیان اینکه به آبرو و کرامت انسانی هیچ‌یک از خانواده‌ها نباید خدشه‌ای وارد شود، اظهار کرد: مسئولان زندان و انجمن‌ها باید به گونه‌ای اقدامات را انجام دهند تا در کنار تلاش برای رفع این آسیب‌ها به کرامت انسانی خانواده‌ها خدشه‌ای وارد نشود.

وی به شرایط زندانیان در زندان‌های استان پرداخت و گفت: دو رویکرد الزامی در زندان‌های این استان وجود دارد، نخست انجام ورزش صبحگاهی و دوم سوادآموزی.

او از فراهم شدن بستر‌ها برای تحصیل زندانیان خبر داد و بیان کرد: برخی زندانیان از طریق دانشگاه پیام نور امکان ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند. در همین راستا، سال گذشته چهار زندانی استان در دانشگاه‌های علمی - کاربردی و پیام نور موفق به دریافت دانش‌نامه کاردانی شدند. امسال نیز چهار زندانی استان به‌صورت غیرحضوری در دانشگاه‌های استان ثبت نام کردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دارالقرآن در زندان‌های استان، گفت: ۴۰ زندانی حافظ ۳۰ جزء قرآن در زندان‌های استان هستند. این در حالی است که برخی از آن‌ها قبل از ورود به زندان، سواد قرآنی نداشتند. دوره‌های روخوانی، حفظ و تفسیر در زندان‌های استان برگزار می‌شود. برخی از زندانیان چنان در علوم قرآنی رشد کردند که بعد از آزاد شدن، در مسابقات قرآنی کشوری رتبه‌های برتر را کسب کردند.

در این دو بازدید، پس از بررسی مشکلات خانواده‌ها در بازدید اول با تماس تصویری ایجادشده از زندان، خانواده به‌صورت تصویری با فرد زندانی‌اش ملاقات کرد. سپس مدیرکل زندان‌های استان سمنان مشکلات این زندانی را بررسی و دستورات لازم را برای پیگیری و رفع موانع صادر کرد. در سرکشی از دومین خانواده زندانی نیز دستورات لازم برای انجام مشاوره‌های فردی و خانوادگی دو فرزند این خانواده صادر شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار