نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، از تخریب نامزدهای ریاست جمهوری در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: ما مسئول رأی‌هایی هستیم که به صندوق می‌اندازیم.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱ 11 June 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در بزرگداشت «شهدای خدمت» که با حضور برادر شهید رئیسی، استاندار سمنان، جمعی از مسئولان استان، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مهدیه بزرگ سمنان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی بویژه شهدای خدمت، ولایتمداری را مهمترین ویژگی شهید رئیسی دانست و بیان کرد: اطاعت از ولی فقیه یکی از ویژگی‌های کمتر بیان‌شده رئیس‌ جمهور شهید است که باید در تمام دوران‌ها بویژه در ایام انتخابات ریاست‌ جمهوری مورد توجه قرار گیرد. 

امام جمعه سمنان با تاکید بر لزوم تبعیت محض از فرمان امام جامعه مسلمین، گفت: مومنان علاوه بر تبعیت از احکام فقهی و توجه به ارشادت‌ها و نصایح ولی فقیه باید از احکام حکومتی او نیز تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه ولایت به دو معنای محبت و «سرپرستی و تسلط» تعبیر شده است، اظهار کرد: ولایت امر به معنی اداره امور جامعه توسط فقیه جامع‌الشرایط است. مراجع تقلید شیعه، خود را موظف به تبعیت از حکم حکومتی امام جامعه مسلمین می‌دانند. وقتی صحبت از احکام حکومتی به میان می‌آید موضوعات مهمی مانند سیاست خارجی، صلح و جنگ، مصلحت، عزت و حکمت مسلمین مطرح می‌شود که یکی از نمونه‌های آن عملیات بی‌نظیر «وعده صادق» بود.

امام جمعه سمنان استحکام و ثبات اجتماعی هنگام تلاطمات و حوادث را یکی از ثمرات استقرار نظامِ مبتنی بر ولایت فقیه دانست و گفت: در حادثه اخیر که به شهادت رئیس‌ جمهور منجر شد، یکی از برکات وجود ارزشمند ولی فقیه بر همه آشکار شد. 

وی «حقوق متقابل مردم و حکومت نسبت به یکدیگر» را یکی از آموزه‌های مورد تاکید در نهج‌البلاغه دانست و افزود: ولایتمداری یکی از حقوق امام جامعه مسلمین بر امت است.  ولایتمداری بالاتر و مهمتر از ولایت‌پذیری است. ولایتمداری یعنی در هر موقعیت و منصبی قرار داریم، برای امام جامعه مسلمین هزینه ایجاد نکنیم. 

او گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز شهید آیت‌الله رئیسی ولایتمداری بود که البته رهبر معظم انقلاب به سبب اینکه خودشان یک سوی آن قرار داشتند، از بیان آن خودداری فرمودند.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: امروز دشمنان بار دیگر موضوع مشارکت مردم در عرصه انتخابات را هدف گرفته‌اند و تلاش می‌کنند با انتشار انواع شبهات و شایعات، مردم را از حضور در این میدان مهم مأیوس کنند. 

مطیعی تبیین خدمات دولت سیزدهم و نظام جمهوری اسلامی در بخش‌های گوناگون را وظیفه همه دانست و بیان کرد: در کنار توجه به مشارکت حداکثری، همه ما مسئول رای‌هایی هستیم که به صندوق می‌اندازیم و باید در کنار توجه به شاخص‌های گوناگون به‌طور ویژه به ولایتمداری نامزدها توجه کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: اگر شخصی رئیس‌ جمهور شود که جبهه مقاومت را قبول نداشته باشد و مانند برخی دولت‌ها، شخصیتی مانند شهید امیرعبداللهیان را از صحنه کنار بگذارد، نظام جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نهایی دست نخواهد یافت. 

وی افزود: بدخواهان تلاش می‌کنند در صفوف به‌هم پیوسته ملت ایران اختلاف بیندازند. بنابراین همه باید نسبت به اینگونه اقدامات هوشیار باشند. 

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار