مدیرکل زندان‌های استان سمنان در نشست خبری هفته قوه قضاییه از پرداخت دستمزد ۱۵ میلیارد تومانی به زندانیان شاغل در کارگاه‌های اشتغالزایی زندان‌های استان در یک سال اخیر خبرداد، و گفت: میزان دستمزد پرداختی به زندانیان در مقایسه با سال قبل سه برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱ 24 June 2024

به گزارش تابناک سمنان، امید کهربایی در نشست خبری هفته قوه قضاییه با اشاره به پرداخت ۱۵ میلیارد تومانی دستمز به زندانیان شاغل درکارگاه‌های اشتغال زندان‌های استان سمنان، عنوان کرد: در کنار ایجاد اشتغال در زندان‌های استان به بیش از ۱ هزارو ۲۰۰ نفر گواهینامه مهارت آموزی اهدا گردیده است.
کهربایی با اشاره به رویکرد مهارت افزایی و اشتغال زندانیان در دوره جدید مدیریتی دستگاه قضائی، بیان کرد: برگزاری دوره‌های مهارتی با هدف اشتغال زندانیان بعد از آزادی در دستور کار سازمان زندان‌ها قرار دارد.
مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به تاکید دستگاه قضائی بر اشتغال زندانیان بعد از آزادی با هدف دوری از بزهکاری و داشتن شغل برای اداره زندگی خود و خانواده‌هایشان، بیان کرد: ما با ایجاد اشتغال در درون زندان‌ها بیش از ۶۰ درصد از زندانیان محکوم را نیز مشغول به کار کرده ایم.

وی با بیان اینکه با ایجاد اشتغال در درون زندان مشکلات خانواده زندانی نیز رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: هشت کارآفرین با اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان در زمینه اشتغالزایی برای زندانیان همکاری دارند که هر زندانی به ازای کاری که انجام می‌دهد، به طور میانگین بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون ریال حقوق دارد.
کهربایی همچنین از معرفی برخی زندانیان دارای مهارت به واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان پس از آزادی خبر داد و عنوان کرد: در همین راستا ۵۵ زندانی دارای مهارت بعد از آزادی به این واحد‌ها معرفی شدند و اکنون مشغول به کارند. البته این واحد‌ها بسته به تعداد نیرویی که مشغول به کار می‌کنند، می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره‌ای که پیش‌بینی‌شده بهره‌مند شوند. در همین راستا، سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شده است.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان از قرارداد اشتغال این اداره کل با ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی خبر داد و بیان کرد: اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان با ۱۵ شرکت تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی سمنان، مهدیشهر، گرمسار و شاهرود قرارداد همکاری دارد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی در زندان‌های استان سمنان، عنوان کرد: ۸۰۰ زندانی عضو دارالقرآن زندان‌ها هستند و ۴۴ زندانی با آموزش‌های داخل زندان توانستند حافظ یک تا ۳۰ جزء قرآن شوند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار