رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از تحقق ۵۲ درصدی تعهدات این نهاد در حوزه اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان در سه ماه گذشته خبر داد و گفت: امسال میزان تحقق تعهد اشتغال فارغ‌التحصیلان در جهاد دانشگاهی استان حدود ۵۷ درصد است.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱ 16 June 2024

به گزارش تابناک سمنان، علی منصفی‌راد امروز (۲۷ خرداد ماه) در جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان که با حضور استاندار سمنان و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های مراکز آموزش مهارت‌های تخصصی و اشتغال محور کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی استان سمنان، افزود: در دو سال گذشته ۲۸۰ دوره آموزشی شامل دوره‌های عمومی و تخصصی اشتغال‌زا با شرکت حدود ۱۲ هزار نفر برگزار شده است.

وی از فعالیت پنج دپارتمان تخصصی در مرکز آموزش مهارت‌های تخصصی و اشتغال محور کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی استان سمنان خبر داد و گفت: میزان اشتغالزایی در سال ۱۴۰۲ در دپارتمان پزشکی ۳۰ نفر، دپارتمان زبان‌های خارجه ۱۰ نفر، دپارتمان علوم انسانی پنج نفر، دپارتمان فنی و مهندس پنج نفر و دپارتمان کامپیوتر پنج نفر بوده است که در سال ۱۴۰۳ قطعاً افزایش پیدا می‌کند.

او از مشارکت در توسعه آموزش‌های تخصصی نوین مهارت‌های پیشرفته در سطح ملی و بین‌المللی به‌عنوان مصوبه مأموریت‌های جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی کشور یاد و بیان کرد: در بخش ارتقای فرهنگ کارآفرینی و روحیه خودباوری و ترویج الگو‌های موفق توانمندسازی در قالب دوره‌های آموزشی سرباز مهارت ۶۰۰۰ نفر و در بخش ساماندهی نظام هدایت شغلی و توانمندسازی دانش‌آموختگان نیز ۷۰۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان شرکت کردند.

منصفی‌راد اظهار کرد: با راه‌اندازی مرکز مشاوره اشتغال و کارآفرینی جوانان که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان و با هدف تربیت راهبر ستاد در حوزه اشتغال جوانان، اجرای طرح‌های فرهنگی رسانه‌ای و آموزشی در راستای توسعه ترویج اشتغال‌پذیری و مهارت‌آموزی جوانان، مشاوره، راهنمایی و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینانه جوانان فعالیت می‌کند، زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر از جوانان در استان سمنان فراهم شده است.

وی تأکید کرد: مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در چهار زمینه فعالیتی شامل طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی نرم‌افزار‌های مبتنی بر تلفن همراه، مواد و تجهیزات پزشکی و در حوزه دام سبک و صنایع وابسته نیز زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: زمینه اشتغال طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی استان شامل کود اورگانیک، مالچ معدنی، تولید و ترمیم تاندون و تولید پودر استخوان که توسط محققان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی استان در سال گذشته تولید و ثبت شد جمعاً ۱۴ نفر بوده است که با راه‌اندازی خط تولید این محصولات زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر دیگر فراهم می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار