نماینده، ولی فقیه در استان سمنان نیازسنجی محیط‌های دانش‌آموزی را وظیفه مشترک مسئولان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ارزیابی کرد و گفت: مسائل سیاسی و اجتماعی روز کشور باید با همفکری و تضارب آرا، شناسایی شوند و برای تبیین آن‌ها بین دانش‌آموزان اقدام شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷ 08 June 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امروز (۱۹ خرداد ماه) در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان سمنان اظهار کرد: هر جا جلسات و فعالیت‌ها با رویکرد عملیاتی دنبال می‌شود، نتیجه مطلوب به‌دست می‌آید؛ اما هر جا آمارسازی و امور تشریفاتی مد نظر قرار گیرد، از دستیابی به نتیجه فاصله خواهیم گرفت.

وی خواستار آسیب‌شناسی فعالیت‌های تبلیغی و تربیتی شد و گفت: برنامه‌های تربیتی باید جامع‌الاطراف و با در نظر گرفتن نیاز‌های روز بویژه رفع شبهات و سوالات طراحی و اجرا شوند.

او تبیین مبانی اسلامی و حکومتی مانند نظریه ولایت فقیه را راهگشای امور تربیتی و تبلیغی دانست و بیان کرد: اصل نخست در امور تربیتی، برقراری ارتباط با متربیان و دانش‌آموزان است، چراکه اگر ارتباط صمیمانه‌ای میان مربیان و متربیان برقرار نشود، سایر برنامه‌ها محقق نخواهد شد.

مطیعی با بیان اینکه بهترین روش برای انتقال مفاهیم اخلاقی، شیوه عملی و عینیت یافتن آن در رفتار مربیان است، گفت: اگر الگو‌های رفتاری را به جوانان و نوجوانان که آینده‌سازان کشورند معرفی کنیم دستیابی به اهداف تربیتی تسهیل خواهد شد.

وی زمینه‌سازی برای اثرگذاری کلام را یکی از مبانی اصلی امور تربیتی دانست و افزود: دغدغه‌مندی مبلغان و مربیان، بسیاری از موانع و چالش‌های امر تربیتی را کاهش می‌دهد، هرچند این مهم نافی وظیفه مسئولان برای در نظر گرفتن امکانات مورد نیاز نیست.

او حضور مبلغان در جمع دانش‌آموزان را فرصتی برای کسب مهارت‌های تبلیغی دانست و ادامه داد: رسیدگی ویژه به مسائل تربیتی مناطق جنوبی شهر نباید باعث غفلت از سایر نقاط آن شود، چراکه مسائل هر منطقه اقتضائات و مختصات ویژه خود را دارد.

امام جمعه سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی برای بازدید دانش‌آموزان از حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: مشاهده مباحثه‌های علمی رایج در حوزه‌های علمیه و یا دیگر برنامه‌های حوزه می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی دانش‌آموزان با حوزه‌های علمیه و رفع سوالات و ابهامات آن‌ها شود.

مطیعی با تاکید بر لزوم برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت به موازات اردو‌های راهیان نور، افزود: اطلاع دانش‌آموزان از دستاورد‌های علمی و پژوهشی کشور بویژه در بخش هوش مصنوعی، امیدبخش و افتخارآفرین است و با توجه به هجمه‌های گسترده دشمنان باید با قوت بیشتری ادامه یابد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار