هرچه به روز جمعه ۱۵ تیرماه نزدیک می‌شویم، تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم داغ‌تر و فضای جامعه انتخاباتی‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸ 02 July 2024

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرآنلاین، ستادهای دو کاندیداها نیز با انتشار برخی نظرسنجی‌ها برای یکدیگر رجزخوانی می‌کنند و مسئولین ستادها و کمیته های مختلف انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در تجمع های مردمی و هواداران نامزدها از عزم جدی در شرکت در انتخابات و انتخاب کاندیدای خود به عنوان گزینه اصلح می گویند.

حالا در آستانه انتخابات چهاردهم، مردم و فعالان سیاسی اجتماعی حاضر در ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان اعلام می کنند که رای خود را به دکتر پزشکیان خواهند داد. نه این که انتظار معجزه داشته باشند و یا او را نجات بخش قطعی بحران های پیش رو بدانند؛ بلکه این افراد می گویند با انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور، مطالبه گری ها کم هزینه تر می شود- حوزه عمومی برای جامعه باقی می ماند- توسعه از طریق تحول خواهی و اصلاحات به متن بر می گردد- در معادلات جهانی قرار می گیریم- طبقه متوسط از زوال نجات پیدا می کند و صدها سخن دیگر.

بعضی از دوستان نیز گلایه های جدی و به حقی دارند، می گویند رأی نمی دهیم و ۳ دلیل اصلی می آورند:

۱ - با عدم مشارکت، پیام مان را به حاکمیت می رسانیم.

۲ - چه تضمینی وجود دارد که بعد از رأی دادن و پیروزی پزشکیان، همان هایی که هر ۹ روز یک بحران برای دولت خاتمی درست کردند و در دولت روحانی هم مدام کارشکنی کردند، باز هم همین بلا را سر دولت پزشکیان نیاورند؟

۳ - مگر رئیس جمهور چه کاره است؟ او یک تدارکاتچی بیش نیست.

به نظر من هر ۳ حرف، در جای خود، صحیح و متین هستند. اصراری هم ندارم که کسی از دیدگاه خود برگردد و البته چنین حقی هم ندارم. فقط می خواهم همان گونه که دیدگاه این عزیزان را نوشتم، بخشی از دلایل مردم برای رای دادن را به اشتراک بگذارم و نهایتاً قضاوت را نه به تعصب، که به خرد و عقل مان واگذار کنیم و هر کدام مان با احترام به تصمیم دیگری، کاری را که فکر می کنیم برای ایران مان درست تر است انجام دهیم.

تمام شواهد و قرائن نشان می دهد در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری که ۱۵ تیر ماه برگزار می شود، بیش از نیمی از مردم شرکت می کنند و انتخابات با شرکت اکثریت برگزار خواهد شد.

حال اگر این اکثریت، خیلی قوی نباشد، گزینه ای مانند سعید جلیلی رئیس جمهور خواهد شد؛ اما اگر اکثریت، قوی باشد، احتمال برنده شدن پزشکیان بالا می رود و همین انتخاب، حاوی همان پیامی می شود که باید به حاکمیت منتقل شود.

***جواد میرحاج یکی از فعالان حوزه کارگری و رسانه با بیان اینکه به پزشکیان رای می‌دهم، گفت: برای روی کار آمدن اقتصاد دان هایی که اقتصاد می دانند، جامعه شناسانی که جامعه را می‌شناسند، اساتیدی که استاد همان اند که درسش را می‌دهند و برای شایسته سالاری، به پزشکیان رای میدهم. چون همیشه از این پازل درهمی که انسان‌ها نه بر اساس شایستگی و تخصص که بر اساس متر و معیار های سلیقه ای در جایی که جایشان نیست نشسته اند، غصه خوردم. غصه برای آنها که جایشان در این پازل است و بیرون پازل مثل تکه اضافه ای که اشتباهی اند، کنار گذاشته شدند. غصه خوردم چون کشور با چیدمان درست متخصصین، کشور می‌شود. به پزشکیان رای می‌دهم تا برای غصه هایمان، جدا از گریستن؛ کاری کرده باشم. این آن قدمی است که من می‌توانم بردارم.

لازمه تغییر شرایط کنونی، آشتی با صندوق رای است/پزشکیان نماد تفکری‌ است که می‌خواهد کشور را دوباره بسازد

***مرتضی دهرویه رئیس کمیته ورزشکاران ستاد دکتر پزشکیان در استان سمنان، با بیان اینکه آزموده را آزمون خطاست، اظهار کرد: آقای جلیلی بیش از چند دهه است که در اکثر دولت ها به عنوان دولت سایه فعالیت داشته و این عطش قدرت باعث شده تا این بار از زیر سایه بیرون بیاید؛ در حالی که علت بسیاری از ناکامی ها و عقب ماندگی ها، تصمیمات و عملکرد ایشان و همفکرانشان در دولت سایه بوده است ولی دکتر پزشکیان آنچه واقعیت است را مطرح می کند و صحبت هایش چون از دل است، بر دل می نشیند. ایشان برای کسب رای مردم هیچ گاه به دروغ و دادن وعده های الکی متوسل نشده است و دیگر اینکه برنامه های ایشان برای استفاده از تمام کارشناسان و اهل فن را می توان نام برد.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی، نویسنده و پیشکسوت ورزشی، با اشاره به ویژگی های بارز شخصیتی این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد:" ورزشکاران استان سمنان در ۱۵ تیرماه، به دکتر پزشکیان با قاطعیت تمام رای می دهند، چون معتقدند رویکرد وی به مسائل اجتماعی و ورزشی متفاوت با دیگر کاندیداهاست، و قطعا عدالت ورزشی را دربین ورزشکاران کل کشور، با تشکیل دولت ملی برقرار خواهند نمود."

این فعال ورزشی کشور و استان سمنان با اشاره به برخی چالش های حوزه ورزش در سال‌های اخیر از جمله عدم توجه به زیرساخت های ورزشی، حذف اهالی ورزش و چهره های ملی و دلسوزان ورزش به بهانه خالص سازی، عدم توجه جدی به رشته های پرطرفدار ورزشی، دخالت غیرورزشی ها در امر ورزش از جمله برخی نمایندگان مجلس و ... که ضربه مهلکی به بدنه ورزش کشور و از جمله در استان سمنان وارد نموده، خاطر نشان کرد:" در حال حاضر حمایت از دکتر پزشکیان تکلیفی بر دوش اهالی ورزش استان و کشور است، تا دگر بار شاهد اقتدار و عزت جامعه ورزش کشور باشیم، تا برخی ها به خود اجازه ندهند، با رفتارهای ناشایست و خارج از عرف با قهرمانان و ورزشکاران ملی این کشور، برخورد کنند."

دهرویه در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگیهای دکتر پزشکیان در امر توجه به ورزش یادآور شد:" برنامه‌هایی که دکتر پزشکیان دارد، با ضمانت کارنامه عملکرد وی در این حوزه باعث می‌ گردد، نشاط، طراوت و عدالت به جامعه ورزشی کشور بازگردد، و فضای امنیتی که برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی با ایجاد شکاف عمیق بین جامعه ورزش و ورزشکاران، بوجود آمده و سبب حذف بسیاری از چهره های ملی و ورزشی و کاهش استقلال نهاد ورزش در کشور گشته است، قطعا با مصلحت اندیشی دکتر پزشکیان و تیم مشاوره و کارشناسی وی برداشته خواهد شد."

لازمه تغییر شرایط کنونی، آشتی با صندوق رای است/پزشکیان نماد تفکری‌ است که می‌خواهد کشور را دوباره بسازد

این چهره شاخص ورزش کشور و استان سمنان در پایان با یادآوری این نکته که برخی سیاست های در حوزه ورزش کشور در سال‌های اخیر منجر به عدم ارائه برنامه برای ارتقای سطح معیشت و منزلت ورزشکاران کشور و فرار دهها ورزشکار از کشور شده، خاطرنشان کرد:" ما به دکتر پزشکیان در روز جمعه رای خواهیم داد، تا با انتخاب شایسته وی توسط ملت ایران و از جمله اهالی ورزش، عظمت و اعتبار به جامعه ورزش کشور و به تبع آن استان سمنان بازگردد."

***یکی از فعالان اجتماعی در ستاد دکتر پزشکیان با بیان اینکه امیدواریم با رای دادن به پزشکیان مطالبه گری ها کم هزینه تر شود، اظهار کرد: نظام حکمرانی هر چقدر یک دست تر شود؛ مطالبه گری از آن نیز سخت تر می شود. از طرفی اگر هم مطالبه گری اجتماعی و سیاسی نباشد، هیچ دولتی پاسخگو نخواهد بود.

عباسی افزود: تجربه نشان داده است مطالبه گری در رسانه ها و حتی مطالبه گری فردی و شهروند محور در دولت های بسته ویک دست، بسیار پر هزینه تر خواهد بود. اما در دولت های میانه رو و اصلاح طلب، مطالبه گری با عمقی بیش تر و در مسیر کارآمدتری به جریان می افتد و هزینه های آن نیز کم تر می شود.

وی اضافه کرد: ما به قدر یک روزنه و کورسویی امیدواریم با رای دادن به پزشکیان، زیست مدنی و حوزه عمومی بیش از این رو به زوال نرود.

به گفته این فعال اجتماعی، بسیاری از صاحبنظران بر این باور هستند که مسیر تعقل گرایی و فرصت های برابر در سالهای گذشته به دنبال یک دست سازی نظام حکمرانی، ضعیف و نحیف تر شده است.

عباسی با تاکید بر اینکه به قدر یک روزنه امید داریم که با رای دادن به پزشکیان؛ اصلاحاتی که در جریان اصلاح‌طلبی به بن‌بست خورده است، دوباره به متن بازگردد، اظهار داشت: به قدر یک روزنه امید داریم که با آمدن پزشکیان؛ کشور بار دیگر در معادلات جهانی خود را قرار دهد و اثرگذار باشد. تحریم ها کاهش یابد و آنقدر وابسته به شرق نباشیم. برخی بر این باور هستند که جبرهای مختصات این سرزمین، بیش از اختیاراتش است و ما به خاطر نوع وضعیت حکمرانی که داریم نمی توانیم در متن معادلات جهانی قرار گیریم.

این فعال اجتماعی تصریح کرد: شاید چندان هم سخن ناروایی نباشد؛ اما دولت هایی هم بودند که در برهه ای از تاریخ با عقلانیت و هوش بالای خود، به گفت وگو با جهان غرب در کنار شرق اهتمام داشتند و اجازه ندادند که تحریم های بیش تر، وضعیت از این که هست ویران تر شود.

وی گفت: به قدر یک روزنه امید داریم که با آمدن پزشکیان؛ طبقه متوسط از قربانی شدن نجات پیدا کند. برخی کارشناسان بر این باور هستند طبقه متوسط جامعه ایران از حدود ۵۵ درصد زمان سید محمد خاتمی به کمتر از ۱۵ درصد زمان فعلی رسیده است. طبقه متوسط جامعه ایران در سالهای گذشته نه تنها در وضعیت بغرنج اقتصادی گرفتار شد، بلکه اعتبار و منزلت اجتماعی خود را نیز از دست داد. این طبقه در ساختار رانتی کشور له شد و نظام حکمرانی کمترین توجه به آن نشان داد. جامعه ایران به شدت نیازمند یک تعادل است و خالی بودن حوزه عمومی از طبقه متوسط سبب تضعیف نهادهای مدنی شده است. تجربه نشان داده است که طبقه متوسط در وضعیت ناکارآمد و پیوستگی دولت های پوپولیستی، سرانجام برای همیشه به قهقراه خواهد رفت.

***یکی از شهروندان با بیان اینکه یک نکته مهم که بطور کلی در هر انتخاباتی باید توجه داشت این است که رأی ندادن به کسی هرگز به معنای بدبین بودن به او یا خصومت با او و بی احترامی به او نیست، اظهار کرد: شما ممکن است به کسی خوش بین باشید، حتی او را بسیار دوست داشته باشید و برایش احترام قائل باشید و او را برای بسیاری از مسئولیت ها شایسته بدانید، اما برای ریاست جمهوری مثلا به او رأی ندهید. این رأی ندادن یا از این جهت است که او را برای ریاست جمهوری مناسب نمی دانید، یا ممکن است حتی او را برای ریاست جمهوری مناسب بدانید اما رقیب او را مناسب تر از او بدانید. در این صورت با همه محبت و احترامی که نسبت به او دارید به او رأی نمی دهید.

قوام افزود: از سوی دیگر رأی دادن به کسی در یک انتخابات نیز هرگز به معنای انسان کامل دانستن او، معصوم دانستن او، حلّال همه مشکلات و سوپرمن دانستن او نیست. تنها به این معناست که در حد شناخت من از میان نامزدها این شخص برای این مسئولیت شایسته تر است.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد هر عاقلی اگر در آنچه گفتیم تأمل کند آن را می پذیرد. اما متاسفانه بسیارند کسانی که به این مسأله بدیهی توجه ندارند. از نامزد مورد نظر خود قهرمان بلامنازعی می سازند که جامع جمیع صفات کمالیه و منزه از جمیع صفات رذیله و خلاصه استثنائی در نوع بشر است بطوری که اگر او برسر کار آید همه مشکلات حل و مدینه فاضله مستقر می شود. در مقابل، رقیب او منبع همه شرور و مظهر همه رذائل و تجسم ابلیس است بطوری که با قدرت گرفتنش جهنم روی زمین برپا می شود، لذا مستحق هر نوع لعن و طعن و توهین است. این نوع حب و بغضی که هیچ مبنایی در عقل ندارد و تنها پشتوانه اش احساساتی است که از القائات و تبلیغات دروغین برانگیخته می شود بسیار خطرناک وآسیب زاست. برای تصحیح این ذهنیت ما نیازمند به تلاش فرهنگی بسیار هستیم. عقلای قوم و معلمان و مربیان فرهنگ و اخلاق و معنویت در این زمینه وظیفه ای سنگین دارند.

این شهروند گفت: اگر به آقای جلیلی رأی نمی دهم هرگز به این معنا نیست که به او بدبینم یا خدای ناکرده با او خصومت دارم و برای او احترام قائل نیستم. فقط به این معناست که ایشان را برای منصب ریاست جمهوری مناسب نمی دانم. همین و تمام. البته نه به این معنا که ایشان شایسته ریاست جمهوری هستند اما چون رقیب ایشان آقای دکتر پزشکیان شایسته تراند به ایشان رای نمی دهم. خیر، اساسا ایشان برای این جایگاه مناسب نیستند.

وی به دلایل خود اشاره کرد و گفت: از سخنرانی ها، مصاحبه ها، و مناظره های ایشان روشن شد که ایشان توان و آمادگی لازم برای بر عهده گرفتن چنین مسئولیتی را ندارند. در هیچ حوزه ای از حوزه های مدیریت کلان کشور مانند اقتصاد، سیاست خارجی، و فرهنگ نه تنها طرح و راه حلی ندارند، بلکه اساسا تصور درستی از مسائل پیچیدۀ این حوزه ها ندارند. متاسفانه آنچه در این مدت از ایشان شنیدیم چیزی فراتر از سطح درک مردم عادی نبود. محتوای بیانات ایشان موجود است و کارشناسان بی طرف در هر رشته ای می توانند آن را بررسی کنند.

قوام اضافه کرد: مشکل دوم این است که برخی از حامیان ایشان که متاسفانه نقشی تعیین کننده در تبلیغات و فعالیت های ایشان دارند، کسانی هستند که در سودای بازگشت به قدرت گرد ایشان را گرفته اند و آنها هستند که خط سیر عملکرد ایشان را رقم خواهند زد و کشور را به همان گرداب مهلکی بازخواهند گرداند که حاصلش فلج شدن اقتصاد و فساد گسترده بود.

***یکی از فعالان حوزه بهداشت و درمان گفت: افتخار دکتر پزشکیان این است که هیچ فردی که شائبه فساد اقتصادی در خصوص او باشد در اطراف او وجود ندارد.

بافتی، با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، گفت: در زمانه‌ای قرار داریم که شاید هیچ انتخاباتی تا این حد اهمیت نداشته باشد و نوعی رقابت برای حفظ وضع موجود و تغییر این وضعیت است.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه پزشکیان آمده تا زبان گویای بخش زیادی از جمعیت کشور باشد، عنوان کرد: پزشکیان آمده تا صدای مردمی باشد که از وضعیت موجود و بسیاری از مسائل کنونی رضایت ندارند.

وی با بیان اینکه پزشکیان در این انتخابات مقابل چهار نامزد دیگر ایستاده، گفت: برخی آقایان عنوان کرده‌اند که نمی‌گذارند پزشکیان رییس جمهور شود، اما باید بدانند که این ملت با آرای خود موجب شکست آن‌ها خواهند شد.

بافتی، با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند که پزشکیان گفتمان و برنامه ندارد، گفت: گفتمان پزشکیان شفافیت است. اگر شفافیت حاکم باشد زمینه برای فعالیت کاسبان تحریم فراهم نمی‌شود و همین آن‌ها را عصبانی کرده است.

وی با انتقاد از مخالفین تصویب FATF، گفت: نپذیرفتن FATF به معنای این است که باید با دلال‌ها کار کنیم که این امر هم باعث می‌شود ۳۰ درصد پول ما در مبادلات خارجی از بین برود.

وی با بیان اینکه در عرصه روابط بین‌الملل معتقد به تنش زدایی هستیم، گفت: در دولت پزشکیان باید با تمام کشورها بجز رژیم صهیونیستی تنش‌ها کاهش یابد و اجازه نخواهیم داد تنش‌های بی‌حاصل ایجاد شود.

این فعال اجتماعی، گفت: در دولت پزشکیان هر گونه مراوده، همکاری، موافقت و معاضدت خارجی باید یک متمم اقتصادی داشته باشد و اگر به سود ملت باشد، اجرایی خواهد شد.

بافتی در پایان با دعوت همه مردم به حضور در پای صندوق‌های رای در روز ۱۵ تیر ماه، گفت: همه باید به کمک دکتر پزشکیان بیاییم تا پیروز انتخابات شود و فردایی بهتر در انتظار ایران باشد.

***رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان سمنان ضمن دعوت از عموم مردم برای مشارکت در انتخابات گفت: دکتر پزشکیان نماد جریان و تفکری‌ است که می‌خواهد با ایجاد تغییر، کشور را از بحران‌های فعلی رهانیده و دوباره بسازد.

احمد همتی اظهار کرد: هر کشور و جامعه‌ای را مردم آن کشور می‌سازند و انتخابات عرصه‌ای است که مردم می‌توانند این ساختن را تحقق ببخشند.

وی با اشاره به سوابق درخشان مسعود پزشکیان در طول چند دهه گذشته تصریح کرد: دکتر پزشکیان به پاکدستی، عدالت‌محوری، مردمداری، طرفداری از محرومان و راستی و درستی اشتهار دارد.

نماینده اسبق سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه نمی‌توان منتظر بود تا کسی از بیرون و خلاء بیاید و در جامعه تغییر ایجاد کند، افزود: دکتر پزشکیان امروز نماد تفکری است که می‌خواهد در روند فعلی تغییر ایجاد کرده و کشور را با رویکردی کارشناسانه بسازد.

همتی بر لزوم آگاه‌سازی مردم به عنوان یک رسالت همگانی تاکید و خاطرنشان کرد: البته نباید تصور کرد که تنها با انتخاب پزشکیان نیز کشور ساخته می‌شود بلکه باید بپذیریم که انتخاب دکتر پزشکیان تازه آغاز راه است و مردم بعد از انتخابات نیز در صورت انتخاب ایشان، در کنار وی بمانند و به دولت او کمک کنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: باید همه با هم قرار بگذاریم که اگر با رای اکثریت مردم، سکان اجرایی کشور به دست دکتر پزشکیان سپرده شد، بعد از انتخابات نیز در میدان بمانیم و دولت چهاردهم را یاری کنیم. باید با همدیگر قرار بگذاریم که اگر به هدف رسیدیم بعد از انتخابات نیز با شدت بیشتری از دولت جدید حمایت کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان تاکید کرد: برای ساختن کشور و عبور از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی فعلی نیاز به حضور اکثریت مردم وجود دارد و امروز باید همه آنها که دل در گرو ایران دارند به صحنه بیایند و از کاندیدایی که توان ساختن دوباره ایران را دارد، حمایت کرده و در ادامه نیز از وی حمایت و پشتیبانی کنند.

وی با بیان اینکه در صورت به میدان آمدن آحاد مردم، چشم‌انداز پیش روی کشور روشن خواهد بود، خاطرنشان کرد: دکتر پزشکیان معتقد است که ایران نه تنها برای همه ایرانیان است بلکه برای ساختن ایران نیز نیاز به حضور همه مردم و اقوام ایرانی است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم دولت احتمالی پزشکیان دولت هوشمندان جامعه است، ادامه داد: تجربیات گذشته به ما ثابت کرده که اگر بعد انتخابات نیز از دولت حمایت نکنیم و همه پای کار نیاییم، نمی‌توانیم به همه اهداف‌مان برسیم. باید با رای خود در مقابل سنگ‌اندازی‌های عده‌ای بایستیم. باید همه دغدغه‌مندان و جوانان علاقمند به آینده ایران پای کار بیایند و نگذارند که مسیری که با رای اکثریت مردم آن را گشوده‌ایم مسدود شود.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان سمنان با بیان اینکه دولت احتمالی پزشکیان دولت خردورزی و عقلانیت است، اضافه کرد: مردم و جوانان باید بدانند که برای ایجاد تغییر و حاکمیت عقلانیت و خردورزی، راه دیگری جز صندوق آراء و رای دادن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دکتر پزشکیان هوادار گفتمان شفافیت است، اضافه کرد: ایشان معتقد است که مردم به عنوان صاحبان حقیقی کشور، باید بدانند که دولت پول و منابع کشور را کجا هزینه می‌کند و از همین روست که صراحتا می گوید خزانه و اداره کشور را در اتاق تمام شیشه ای قرار می دهیم.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به شرایط اقتصادی کشور افزود: هیچ راهی جز این وجود ندارد که برای عبور از این شرایط حرکت کنیم و ما معتقدیم که این حرکت از مسیر رای دادن به دکتر پزشکیان و تشکیل یک دولت کارآمد و کاربلد با رویکرد کارشناسی به همه مسائل، می‌گذرد.

وی افزود: اگر می خواهیم کشور توسعه یافته و با رشد متوازن داشته باشیم باید همه به میدان بیایم و با رای خود، آینده کشور را به دست یک رئیس‌جمهور اهل تعقل، عدالت محور، مردمی و پاکدست و مومن به ظرفیت های مردمی بسپریم، کسی که معتقد است که ایران «برای همه ایرانیان» است.

لازمه تغییر شرایط کنونی، آشتی با صندوق رای است/پزشکیان نماد تفکری‌ است که می‌خواهد کشور را دوباره بسازد

***فعال اصلاح‌طلب و نخستین استاندار سمنان در دولت اصلاحات گفت: انتخابات فرصتی ارزشمند برای مشارکت در تعیین سرنوشت و آشتی با صندوق‌های رای است.

محمود میرلوحی افزود: انتخابات فرصتی برای انتخاب رییس‌جمهوری با رای حداکثری و تغییر سرنوشت است.

وی ادامه داد: در مناظرات، فصل مشترک سخنان نامزدها افزایش فلاکت اقتصادی کشور بود و شرکت در انتخابات راهکار تغییر این شرایط است.

وی افزود: تقویت وحدت ملی با حضور مدیران پاکدل، متخصص، صادق و پاکدست و حضور باشکوه در صحنه انتخابات محقق می‌شود.

میرلوحی تصریح کرد: باید به دانشجویان اجازه انتقاد و ظهور و بروز داد و به ملت نیز تاکید کرد که با حضور شکوهمند خود، مشارکت حداکثری را برای تعیین و تغییر سرنوشت ثبت کنند.

به گفته وی، بررسی نتایج انتخابات در دوره‌های گذشته نشان می‌دهد برخی مردم با صندوق‌های رای قهر کرده بودند، اما اکنون در شرایط فعلی باید برای تعیین سرنوشت کشور، همه در انتخابات حضور داشته باشند.

استاندار سمنان در دولت اصلاحات گفت: برقراری عدالت، فسادستیزی و صداقت از آرمان‌های بزرگ ملت ایران است و دولت اصلاحات این رویکردها را دنبال می‌کند.

به گفته وی، سمنان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در وضعیت خوبی قرار دارد و میزبان سالانه ۲۰ میلیون مسافر عبوری است، اما کارگران این استان دچار مشکل هستند.

این فعال اصلاح‌طلب گفت: فصل مشترک مطالب مطرح‌ شده نامزدهای انتخاباتی این است که حال کشورمان خوب نیست اما چهار نفر از ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در ایجاد این مشکلات نقش داشتند.

وی ابراز کرد: چرایی بازماندن کشور از توسعه و عقب‌رفت سود ناخالص ملی و کوچک شدن سُفره‌های مردم و پایین بودن حقوق اقشار مختلف از جمله پرستاران و مهندسان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به قرارداد نفتی «کرسنت» اظهار کرد: چرا برخی استان‌ها از جمله سمنان و مازندران باید در زمستان‌ها دغدغه سوخت و گاز و شهرهای جنوبی در تابستان دغدغه انرژی برق داشته باشند.

میرلوحی بیان کرد: نظارت استصوابی در برخی دوره‌ها ۶۰ درصد مردم را از صندوق‌های دور و وادار به قهر کرد.

لازمه تغییر شرایط کنونی، آشتی با صندوق رای است/پزشکیان نماد تفکری‌ است که می‌خواهد کشور را دوباره بسازد

وی افزود: دنیا در سال ۲۰۵۰ بدنبال ممنوع کردن مصرف نفت بدلیل مسائل محیط‌ زیست است و اکنون سهم ایران در بازار نفتی قابل قبول نیست.

استاندار سمنان در دولت اصلاحات گفت: زمان مدیریت بنده، سمنان بیکار و بی‌سواد نداشت، اما امروز کارگران استان در تامین نیازهای خود مشکل دارند.

»گزارش از:علیرضا عربی

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار