سخت و کشنده مثل ویروس کرونا؛
تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کووید ۱۹ به عنوان یک بیماری نوظهور و متفاوت نام برد و گفت: این بیماری با رعایت پروتکل‌ها کاهش و با عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری‌ها دوباره افزایش و اوج می‌گیرد.
کد خبر: ۹۸۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 02 August 2021

۱۹۳ بیمار کرونایی دیگر در کشور جان باختند

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سفر یک‌روزه به شهرستان آرادان و در نشست بررسی وضعیت سلامت در این شهرستان بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و با بیان اینکه پیک پنجم سخت‌ترین موج کرونا در استان سمنان بوده اظهار کرد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌ها کاهش یافته است.

وی خواستار توجه بیش از پیش شهروندان به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی شد و گفت: بیماری کرونا ویروس بیماری‌ست که باساده انگاری و عادی سازی به سرعت در جامعه گسترش می‌یابد.

نوید دانایی با اشاره به لزوم آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف مردم تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ابتدای شیوع این همه‌گیری اقدامات و برنامه‌های متعددی در حوزه آموزش، اطلاع رسانی و مقابله و درمان بیماری کووید-19اجرایی کرده است.

دانایی اشاره کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط مطلوب و مناسبی در استان حکم فرما شود و با توجه به کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای پایانی سال و همچنین تجمعات غیرضرور در آن ایام، متأسفانه زمینه ایجاد خیز پنجم بیماری فراهم شد.

وی از موج اخیر این همه‌گیری به عنوان سخت‌ترین موج کووید19 نام برد و اضافه کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در این بیماری، به نظر می‌رسد در بدترین خیز بیماری از ابتدای بروز و شیوع بیماری تاکنون در کشور باشیم.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس ضمن تأکید مجدد بر لزوم رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در کشورو استان ، افزود: رعایت کامل اصول بهداشتی فردی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، رعایت فاصله اجتماعی و همچنین عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات غیرضرور در کنترل این همه‌گیری بسیار موثر است.

 وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم همانند موج‌های قبلی شاهد مدیریت و کنترل بیماری در پیک پنجم نیز باشیم اظهار کرد:

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار