رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان گفت: اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ بانوان این استان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 14 October 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان وحید اسدیان رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان گفت: مسابقات پاورلیفتینگ بانوان استان سمنان یک روزه و به میزبانی شهرستان شاهرود برگزار خواهد شد.

او  اضافه کرد: برندگان اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ بانوان استان سمنان به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان ادامه داد: رشته ورزشی پرورش اندام و بدنسازی بانوان رشته نوپایی است و سال گذشته مجوز فعالیت زنان در این رشته ورزشی صادر شده و به همین دلیل امسال اولین دوره رقابت‌ها است.

اسدیان تصریح کرد: داوری اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ بانوان استان سمنان به وسیله سارا شاهسواری به عنوان نخستین داور رسمی پاورلیفتینگ استان انجام می‌شود.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان یادآور شد: اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ زنان استان سمنان در سه بخش پرس سینه، لیفت و اسکوات برگزار خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش از ورود زنان به رشته بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان، مردان در این رشته فعالیت داشتند، استان از لحاظ زیرساخت‌های این رشته ورزشی وضعیت مناسب دارد و می‌توان در زمینه قهرمان‌پروری بانوان کار کرد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان گفت: استقبال و ترغیب زنان به رشته ورزشی بدنسازی و پرورش اندام نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دارد و خبرنگاران بازوان توانمند در تحقق این راهبرد هستند.

پاورلیفتینگ یا وزنه‌برداری قدرتی یک ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه‌برداری دارد. هر دو شامل بلند کردن وزنه در سه تلاش هستند. پاورلیفتینگ از ورزشی به نام odd lifts اقتباس شده‌است.

۹۶ باشگاه بدنسازی در استان سمنان فعالیت دارند که شامل ۴۹ باشگاه در شاهرود، ۱۲ باشگاه در دامغان، ۲۰ باشگاه در سمنان، سه باشگاه در مهدیشهر و ۱۲ باشگاه در گرمسار است.


۲۶ مهر تا دوم آبان در تقویم رسمی کشور هفته تربیت بدنی نامگذاری شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار