81.1 درصد دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند؛
تابناک سمنان: جعفر جندقی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۸۱.۸ درصد افراد بالای ۱۲ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دز اول و ۴۵.۳ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 21 October 2021

بهترین واکسن کرونا، اولین واکسن در دسترس است

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تعداد افراد بالای ۱۲ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در ۶ شهرستان استان سمنان، ۳۵۹ هزار و ۵۷۰ نفر است که از این تعداد، ۲۹۳ هزار و ۹۵۰ نفر دز اول و ۱۶۲ هزار و ۷۷۰ نفر دز دوم را دریافت کردند.


وی بیان کرد:  اکنون دز سوم واکسن کرونا برای کادر درمان در حال تزریق است و سایر جوامع هدف نیز پس از گذشت ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن، دز سوم را دریافت می‌کنند.

چعفر جندقی ادامه داد: در مجموع ۴۵۷ هزار و ۱۸۱ دز واکسن تا کنون در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تزریق شده است.

جندقی اظهار داشت:برخی شهروندان برای تزریق واکسن کرونا با نام و برند مدنظرشان اصرار دارند در این رابطه قابل ذکر است که بهترین واکسن کرونا اولین واکسنی است که در دسترس قرار دارد و افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند، معطل نکنند و هرچه زودتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به برخی اطلاعات نادرست در فضای مجازی افزود: شایعاتی که مبنی بر عوارض واکسن یا بی‌اثر بودن آن در فضای مجازی منتشر می‌شود حقیقت ندارد و کاهش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا گواه اثربخشی چشم‌گیر واکسن در وخامت بیماری است.

وی در خاتمه گفت: ۹۰ درصد جان باختگان کنونی کرونا افرادی هستند که در مقابل کرونا واکسینه نشده‌اند پس لازم است همه مردم نسبت به تزریق واکسن کرونا اهتمام داشته باشند.


لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار