با هدف مهار آتش سوزی؛
تابناک سمنان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: ۱۴ دهیاری و روستا‌های حاشیه جنگل این شهرستان در استان سمنان برای مشارکت و تسریع در مهار آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی تجهیز شد.
کد خبر: ۹۸۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ 31 July 2021

عامل آتش سوزی جنگل مریوان شناسایی و دستگیر شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران  و جهان | Mehr News Agency

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر با اشاره به تجهیز 6 ییلاق مهدیشهر بیان کرد: ساکنان ییلاقات هیکو، سیاه‌کوه، گت بزنگاه و اطاق‌سرا با توجه به افزایش خطر آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی به دلیل شرایط آب و هوایی به تجهیزات اولیه مهار آتش تجهیز شدند.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت مردم محلی که در عرصه‌ها حضور دارند در تسریع مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و جلوگیری از خسارت احتمالی نقشی مهم دارد.

حمیدرضا عبدوس افزود : در هنگام وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی سرعت عمل ارزشمند است و هر ثانیه که زودتر برای مهار آتش اقدام شود به همان میزان از خسارت بر طبیعت جلوگیری می‌شود.

عبدوس افزود : مردم محلی به دلیل اینکه منطقه و مسیر را به خوبی می‌شناسند در کاهش زمان رسیدن به محل آتش‌سوزی با توجه به اینکه بیشتر مناطق فوق بحرانی مهدیشهر در مناطق صعب‌العبور قرار دارند، نقشی کمک‌کننده دارند و اداره منابع طبیعی این شهرستان استفاده از ظرفیت مردمی را در اولویت کاری خود داد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر بیان کرد: جنگل‌های ارس و عرصه‌های مرتعی جزو ۳۰ هزار هکتار منطقه فوق بحرانی شهرستان مهدیشهر از لحاظ آتش‌سوزی هستند که غالبا در مناطق سهل‌العبور هستند و اطلاع‌رسانی سریع جوامع محلی و اقدامات زودهنگام تا زمان رسیدن یگان حفاظت برای مهار آتش ارزشمند است.

وی همچنین افزود گفت : سه پایگاه مردمی مهار آتش‌سوزی در روستا‌های این شهرستان برای استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی به بهره‌برداری رسیده است که نقشی کمک کننده دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار