در راستا انتقال اب دریای خزر به سمنان؛
تابناک سمنان: ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان بیان کرد: طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، پس از فراخوان سرمایه‌گذار، اکنون در مرحله ارزیابی کیفی قرار دارد.
کد خبر: ۹۹۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ 02 October 2021

راه حل چالش کمبود آب استان سمنان به مرحله ارزیابی کیفی رسید

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان در نشست پیگیری مباحث مربوط به پروژه‌های انتقال آب استان سمنان با حضور استاندارسمنان  اظهار داشت: مجوز قطعی محیط زیست در خصوص طرح انتقاب آب دریای خزر به فلات مرکزی صادر شده و فراخوان لازم در خصوص سرمایه گذاری انجام گردیده و در مرحله ارزیابی کیفی است.

وی خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، از راهکار‌های برون رفت سازه‌ای دراز مدت است که اقدامات در دست پیگیری قرار دارد و همچنین ۹۳ درصد بارش‌ها در فلات مرکزی قبل از اینکه به سطح زمین برسد تبخیر می‌شود و این مساله بر مشکل کم‌آبی فلات مرکزی ایران افزوده است.

ایرج حیدریان ادامه داد: سد مجن و تاسیسات وابسته، آبرسانی از سیمین دشت به گرمسار، انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود و سد مخزنی فینسک، از جمله راهکار‌های برون رفت سازه در حال اجرا در استان است.

حیدریان افزود:  کسری مخزن آب در استان سمنان به دلیل حجم برداشت از آب‌های زیرزمینی محسوس است و از سوی دیگر متوسط باران در استان سمنان نصف میانگین کشوری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همچنین در پایان اشاره کرد: برنامه سازگاری با کم آبی برنامه ریزی‌ها برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تدوین شد، و استفاده از پساب‌های شهری و صنعتی یکی از راهکار‌های برون رفت از چالش کم آبی است و این شرکت توانسته اقدامات خوبی در زمینه مدیریت مصرف آب به انجام برساند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com 

 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار