از ابتدای امسال تا کنون صورت گرفت:
معاون اشتغال کمیته امداد استان سمنان از ایجاد ۱۳۵۳ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 03 November 2021
ایجاد ۱۳۵۳ فرصت شغلی برای مددجویان استان سمنان
 
 
به گزارش تابناک سمنان علیرضا خدابنده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از ایجاد ۱۳۵۳ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان با پرداخت ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت راهبران شغلی با حمایت‌های کمیته توانستند ۲۰۴ فرصت شغلی برای جوانان جویای کار ایجاد کنند، تصریح کرد: برای اجرای ۱۳۵۳ طرح اشتغال ایجاد شده ۴۲ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان از منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، تبصره ۱۶ بانکی و تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به تعامل کمیته امداد استان سمنان با دفاتر کاریابی و پرداخت تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایان و بسته‌های تشویقی دیگر برای به ازای به کارگیری مددجویان، خاطرنشان کرد: ۳۴۴ فرصت شغلی از طریق دفاتر کاریابی ایجاد شده است.

خدابنده اضافه کرد: از مجموع اشتغال ایجاد شده برای مددجویان و جوانان جویای کار ۸۹۷ فرصت شغلی برای مددجویان در مناطق شهری و ۴۵۶ طرح در مناطق روستایی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه علاوه بر ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سرفصل‌های مهارت‌آموزی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی به دانش آموزان اجرایی می‌شود افزود: بعد از اجرایی شدن هر طرح اشتغال نظارت‌های بیش از سه سال باهدف پایداری و در صورت ضرورت اعطای تسهیلات تکمیلی انجام می‌‎شود.

عمده مشاغل ایجاد شده در این بخش را در قالب طرح خدماتی، دامپروری، صنایع‌دستی، کشاورزی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی برشمرد و گفت: در این مدت دو هزار آموزش مهارتی در قالب آموزش‌های مقدماتی، پایدارسازی و مهارتی به مددجویان ارائه‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان، کانون خیرین اشتغال، راهبران شغلی، نظارت، آموزش و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را از بازو‌های توانمند ایجاد اشتغال مددجویان برشمرد و گفت: یکی از راه‌های مهم توانمندی و خودکفایی مددجویان و رسیدن به استقلال مالی، ایجاد اشتغال است.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار