محدودیت تردد شبانه همچنان ادامه داد؛
تابناک سمنان: سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: کمیته واکسیناسیون کرونا در استان تشکیل و جلسات با حضور استاندار برگزار خواهد شد تا بحث واکسیناسیون در سطح استان به صورت ویژه پیگیری شود؛ چرا که اولویت ما در استان بحث افزایش پوشش واکسیناسیون است.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 13 November 2021

تشکیل کمیته واکسیناسیون کرونا در استان سمنان

 

استاندار سمنان بیان کرد: در بحث واکسن کرونا در حوزه آموزش و پرورش باید با اقدامات جدی، به بیش از ۹۵ درصد و در نهایت ۱۰۰ درصد واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان دست یابیم.

سیدمحمدرضا هاشمی اظهار داشت: در جامعه کارگری استان نیز باید ترغیب به تزریق واکسن و همچنین آگاهی بخشی در این خصوص با اقدامات جدی در دستور کار قرار گیرد و مرکز تزریق واکسناسیون سیار در ورودی شهرک‌های صنعتی مستقر شود.

هاشمی تاکید کرد: اگر نیاز وجود داشت و بر اساس تقاضا، مراکز تجمیعی واکسیناسیون را در سطح شهر‌ها تغییر داده و جابجا کنید و در این رابطه استان سمنان باید در بحث پوشش واکسیناسیون و رسیدن به ایمنی جمعی از استان‌های برتر کشور باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: نیاز است تا تیم نظارتی با همراهی علوم پزشکی برای بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی در نماز‌های جمعه مستقر شود؛ در این مسیر می‌توان از پتانسیل بسیج و نیروی انتظامی بهره برد و همچنین کمبود ماسک نیز برای نماز‌های جمعه از سوی فرمانداری‌ها با استفاده از ظرفیت خیرین تامین شود.


وی ادامه داد: تشدید نظارت‌ها بر اصناف در بخش رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دار باشد و ارائه خدمات به مراجعین بدون ماسک به اصناف در سطح استان و کسانیکه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ندارد، ممنوع است.

وی بیان داشت: ما در حوزه سلامت مردم با هیچ شخصی تعارف نداریم و در عین حال حامی اصناف استان هستیم، اما در خصوص مراکز صنفی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام نداشته و کوتاهی می‌کنند و پس از اخطار کتبی همچنان این بی توجهی ادامه دارد، برخورد جدی صورت گرفته و پلمپ انجام می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی ابراز کرد: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد همچنان برقرار است و در بحث آرامستان‌ها نیز باید توجه جدی صورت گیرد تا از این مهم غافل نشویم؛ شهرداری‌ها لازم است تا در بحث استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آرامستان‌ها نظارت ویژه داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد: در بحث طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، متاسفانه غفلت صورت گرفته که نیاز است تا از این طرح و ظرفیت بسیار ویژه آن برای اطلاع رسانی، شناسایی، ترغیب به انجام واکسیناسیون و غربالگری در سطح استان استفاده شود.

وی همچنین در خاتمه افزود: باید بر حضور فعال و حضوری شهرداران در جلسات ستاد استانی و شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا تاکید کرد و شهرداران همچنان نسبت به فضاسازی شهری در راستای اقناع سازی مردم در بحث رعایت فاصله گذاری اجتماعی و واکسیناسیون اهتمام جدی داشته باشند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار