دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانکهای استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،دبیرکمیسیون شورای هماهنگی بانکهای سمنان با بیان این که رشد و توسعه هر کشور بستگی به سرمایه گذاری دارد، گفت: سرمایه گذاران شریان های حیاتی کشور هستند و به عبارتی کلید واژه هر کشوری سرمایه گذاری است که باید به این امر مهم توجه شود.
کد خبر: ۱۹۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 06 March 2016
حسن مونسان روز یکشنبه در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان سمنان در تالار یادگار امام استانداری افزود : یکی از ارکان رشد و توسعه هر کشوری منابع مالی است و این مهم نیز سرمایه گذاران
را به سرمایه گذاری تشویق می کند.
وی با بیان این که تدوین سیاست های پولی و مالی نقش مهمی در رشد و توسعه دارد، اظهار داشت: 80 درصد منابع سرمایه گذاران از محل سپرده ها جمع آوری شده موسسات مالی و اعتباری تامین می شود و نقش بانکها و موسسات بسیار سنگین است.
مونسان یادآور شد : بانک ها در رشد و توسعه و اقتصاد ملی کشور نقش دارند یعنی بستر سازی پیشرفت کشور بستگی به سیاست های پولی و مالی دارد.
دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانکهای سمنان حجم کل نقدینگی کشور را 950 هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد : از این مقدار 720 هزار میلیارد تومان برای بخش های محتنلف اقتصادی پرداخت شده است.
وی ادامه داد : سال 93 نرخ تسهیلات شبکه بانکی کشور بیش از 28 درصد بود اما این رقم از اول اسفند امسال به 22 درصد کاهش یافته است.
وی تاکید کرد : فاصله نرخ سود تسهیلات و سپرده های بانکی باید متناسب با نرخ تورم باشد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری انجام شده در این استان یادآور شد : بانک ها با وجود محدودیت های منابع هیج زمانی محدودیتی در سرمایه گذاری ایجاد نکردند.
مونسان تاکید کرد : هیج دغدغه ای اکنون برای تامین منابع مالی در استان وجود ندارد و شبکه بانکی در اختیار سرمایه گذاران خواهند بود.
وی یادآور شد : از جمله در بخش های سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و منابع مالی، شرایط بین المللی روز به روز بهتر می شود و در کوتاه زمان ممکن شرایط بین المللی محقق خواهد شد.
وی بیان داشت : استان سمنان با موقعیت های ویژه و استراتژیک و منابع عظیم و نزدیکی پایتخت می تواند مکان مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.
وی تعداد طرح های ارایه شده به سرمایه گذاران در این همایش را بیش از 90 طرح اعلام و اضافه کرد : تمام بانک های استان سمنان آمادگی تامین منابع مالی این تعداد طرح ها را دارند.
در این همایش دستکم 300 سرمایه گذار، مسئولان و مدیران کل ادارات و کارشناسان مربوط شرکت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار