استاندار سمنان خواستار اولویت‌دهی به پرونده‌های تسهیلات ازدواج در بانک‌های عامل شد و گفت: انتظار می‌رود در پرداخت تسهیلات در نوبت، تسریع شود.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ 29 May 2024

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز (۹ خرداد ماه) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای ترویج ازدواج آسان تاکید و اظهار کرد: به‌کارگیری امکانات دولتی استان در راستای تسهیل ازدواج جوانان و برگزاری ازدواج‌های آسان همراه با بسته‌های تشویقی ترغیبی در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

وی از رشد کم فرزندآوری به‌عنوان یکی از مشکلات استان و کشور نام برد و گفت: بحث پیری جمعیت و کاهش نرخ فرزندآوری یکی از مشکلات اساسی استان است؛ بنابراین سیاست‌های حوزه جمعیت باید با یک برنامه مدون و تحققی پیگیری شود.

او به نقش مهم بسته‌های تشویقی دولت در حوزه فرزندآوری اشاره و بیان کرد: بانک‌های عامل ضرورت دارد تا پرونده‌های در نوبت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را در اولویت بررسی قرار دهند.

وی گفت: مطالعات و اقدامات پژوهشی در حوزه آسیب‌شناسی کاهش نرخ فرزندآوری و پیری جمعیت در استان به انجام رسیده و در همین راستا، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خوبی با هدف بهره‌گیری از ظرفیت قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار است.

استاندار سمنان اظهار کرد: واگذاری زمین به خانواده‌های دارای شرایط در حوزه فرزندآوری و قانون جوانی جمعیت، از دیگر مباحثی است که باید با قید فوریت در دستور کار مسؤولان استان قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه مردم استان سمنان، مردمی متدین، انقلابی و همراه نظام هستند، گفت: در این استان با هدف غنابخشی به فرهنگ حجاب و عفاف با همراهی مردم، اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار سمنان ادامه داد: باید تلاش کرد تا رفتار، منش، گفتار و کردار ما در طول روز به‌عنوان الگو، سرلوحه و سرمشقی برای دیگر افراد جامعه باشد.

وی تصریح کرد: نظارت‌ها درباره رعایت حجاب و عفاف در استان بویژه در اماکن عمومی و تجاری، با اولویت اقدامات ایجابی با جدیت دنبال و با تخلفات احتمالی نیز برخورد قانونی می‌شود. ضرورت دارد تا از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد و کانون فرهنگی مساجد در راستای اجرایی شدن بهتر برنامه‌های حوزه حجاب و عفاف بهره‌گیری شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: دهیاری‌ها، بویژه دهیاران روستا‌های هدف گردشگری نسبت به برپایی دوره‌های آموزشی در راستای اقدامات ایجابی و فرهنگ‌سازی در این بخش اهتمام ویژه داشته باشند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار