خبرگزاری ها و رسانه های خارجی در تکاپوی مخابره اخبار انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری کشور ایران هستند.
کد خبر: ۴۰۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸ 18 April 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از مرآت، در حالی چند روزی از اتمام ثبت نام کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گذشته است و صحنه سیاسی کشور این روزها شاهد تحرکات فراوانی می باشد که خبرگزاری ها و رسانه های خارجی نیز در تکاپوی مخابره اخبار این انتخابات هستند.

خبرگزاری دویچه وله، ضمن انتشار بخش‌های از سخنان محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران درباره حمله موشکی آمریکا به سوریه، روز گذشته در تحلیلی نوشت: اعلام نامزدی احمدی‌نژاد، باعث ایجاد شکاف در رقابت‌های انتخاباتی ایران شده است.

روزنامه ایندیپندنت، پنج روز قبل نوشت: به طور گسترده‌ای انتظار می‌رود که حسن روحانی، رئیس‌جمهور میانه‌رو ایران، بار دیگر در رقابت‌های انتخاباتی پیروز شود. او در خارج از ایران به دلیل مذاکره با قدرت‌های جهانی برای دست‌یابی به توافق هسته‌ای فردی شناخته‌شده است.

این روزنامه توصیه رهبر معظم انقلاب به احمدی‌نژاد در سپتامبر سال گذشته مبنی بر عدم حضور در رقابت‌های انتخاباتی را به معنای حمایت از حسن روحانی تفسیر کرده و نوشته است: آیت‌الله خامنه‌ای بدون نام بردن از شخص خاصی، توصیه کرده بود که یکی از کاندیداها نباید وارد رقابت‌های انتخاباتی شود، چراکه این اقدام موجب به وجود آمدن دوقطبی و مضر به حال کشور می‌دانست.

بی‌بی‌سی نیز سه روز قبل سخنان رئیس‌جمهور ایران را پس از ثبت‌نام برای کاندیداتوری در انتخابات، منتشر کرد و نوشت: روحانی پس از ثبت‌نام گفت که برای ایران، اسلام، آزادی و ثبات ایستاده است.

این رسانه همچنین نوشته است:رئیس‌جمهور شدن روحانی در سال 2013، بر مبنای سخنان او درباره پایان دادن به انزوای دیپلماتیک و ایجاد یک جامعه آزادتر صورت گرفته بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار