استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه اقتصادی در دولت یازدهم در سمنان با بخش خصوصی امضا شد که می‌تواند تأثیر خوبی بر اشتغال بگذارد.
کد خبر: ۴۵۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 02 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز در شصت و سومین نشست رفع موانع تولید استان سمنان که ظهر یکشنبه در استانداری برگزار شد، ضمن اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در راستای افزایش تولید داخلی در استان، تأکید کرد: انعقاد شش هزار و ۵۰۰میلیارد تومان تفاهم‌نامه فقط با بخش خصوصی نشان از عزم واقعی دولتمردان استان در راستای افزایش اشتغال است.

وی افزود: ماحصل این تفاهم‌نامه‌ها قطعاً می‌تواند نرخ بیکاری استان را که امروز در مرز ۸.۳درصد است، به طرز چشم‌گیری کاهش دهد.

محمد رضا خباز استاندار سمنان

استاندار سمنانگفت: تقویت بخش خصوصی امر مهم در افزایش اشتغال و رونق کسب محسوب می‌شود لذا از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی می‌خواهیم تا ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خود را با بخش خصوصی احصاء و آن‌ها را در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح سازند.

خباز تأکید کرد: امروز باید در نظر داشت که طبق نظر اکثر کارشناسان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی با وحدت و انسجام در کشور عملیاتی می‌شود که یکی از نمودهای بروز این وحدت می‌تواند همراهی بخش خصوصی در تولید و همراهی دولتمردان با طرح‌های اقتصادی باشد که خوشبختانه در استان سمنان این امر به‌خوبی دیده می‌شود.

وی افزود: یکی از مواردی که به این بخش توانست کمک کند، برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در اسفندماه ۹۴ بود که به انعقاد ۱۰۰طرح مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری انجامید که خوشبختانه بیش از ۵۰درصد این طرح‌ها در حال بررسی و اجرایی شدن هستند.

استاندار سمنان، به مقوله سامانه بهین یاب نیز اشاره کرد و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان برای بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولید به چرخه تولید تسهیلات ارائه شد که سهمیه این میزان از تسهیلات بهین یاب در سال۹۶ به دو برابر یا ۹۰۰میلیارد تومان افزایش‌یافته که می‌تواند کمک حال بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در استان باشد.

خباز افزود: یکی دیگر از نکات مثبت سامانه بهین یاب که از هفته گذشته ثبت نام دور دوم آن در سمنان آغاز شده، افزوده شدن بخش های گردشگری و خدمات به صنعت، معدن و کشاورزی و دامپروری است که قطعاً در ایجاد اشتغال نقشی سازنده خواهد داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار