قدیری‌ابیانه:
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک معتقد است: شاهد چهار سال فرصت‌سوزی در دولت یازدهم بوده‌ایم و امروز دولت با افتتاح پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در دولت قبل دنبال تبلیغات است.
کد خبر: ۴۱۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 27 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال روی دو موضوع اشتغال و تولید که دو مقوله موردنیاز کشور و مرتبط با هم است، تأکیدات ارزشمندی داشتند.

وی تصریح کرد: تولید در کشور در حالت رکود قرار دارد و کارخانه‌های زیادی تعطیل شه‌اند و در آستانه تعطیلی و خروج از تولید ملی قرار دارند و روز به روز کارخانه‌های بیشتری تعطیل می‌شوند و شمار بیکاران افزایش‌ یافته است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با تأکید بر اینکه بیکاری ازجمله معضلات کشور است، اضافه کرد: متأسفانه نه‌تنها بیکاران جامعه به کار گرفته نمی‌شوند، بلکه بسیاری از کسانی هم که مشغول به کار هستند، در آستانه بیکاری و از دست دادن کارشان قرار دارند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه طبیعی است مقام معظم رهبری خواستار رفع مشکلات کلیدی کشور شوند و در این راستا بر لزوم اشتغال و حمایت از تولید تأکید فرمایند، اظهار کرد: نباید به تأکیدات مقام معظم رهبری حتی در عرصه انتخابات بی‌توجهی صورت گیرد؛ متأسفانه دولت در این زمینه کارایی لازم را نداشته و سیاست‌های دولتی موجب بدتر شدن وضع شده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با تأکید بر اینکه دولت بیان داشت اوضاع کشور با برجام در حال تغییر و بهبودی است، اضافه کرد: دولتی‌ها منتظر تحقق برجام در راستای رفع مشکلات بودند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه دولت طی چهار سال که از عمرش می‌گذرد تنها وعده بهبود اوضاع را داده است، تصریح کرد: وعده‌های دولت باعث شد تا بسیاری از افراد از معامله و سرمایه‌گذاری به‌ویژه در ساخت‌وساز خودداری کنند؛ به این امید که برجام تأثیر خودش را بگذارد.

وی با بیان اینکه شخص رئیس‌جمهور وعده‌های پوچ و توخالی با تکیه‌ بر برجام داد، اضافه کرد: این وعده‌ها دروغین بود و به مشکلات کشور دامن زد.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک تأکید کرد: این وعده‌ها، مشکلات بیکاری و سایر موارد را افزایش داد و شاهد چهار سال فرصت‌سوزی در دولت یازدهم بودیم و در این ایام هم دولت تنها به فکر تبلیغات است؛ حتی به افتتاح پروژه‌هایی که در دولت گذشته افتتاح‌ شده بود، می‌پردازد.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: این موارد رسوایی بزرگی برای دولت است؛ برای اینکه مشکلات تولید و اشتغال حل شود، نیازمند یک‌سری تحولات در مدیریت دولتی هستیم و دولت آینده باید ساختار انقلابی، جهادی و کارآمد داشته باشد.

وی با بیان اینکه در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۹۶ شاهد این تحول و تغییر خواهیم بود، تصریح کرد: سایر دستگاه‌ها هم باید تلاش خود را در راستای رونق تولید و اشتغال انجام دهند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به اینکه بودجه‌های کشور باید به سمت تولید و اشتغال سوق پیدا کند، اضافه کرد: مجموعه نیروهای کاری کشور باید سبک‌کار خود را اصلاح کنند؛ باید کالاهای با کیفیت بهتر و با قیمت تمام‌شده کمتر و مناسب انجام شود.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه از مدیر و مهندس و کارمند گرفته تا کارگر همه باید در جهت بهبود کارهایشان و به‌ویژه تولید کالاهای با کیفیت بالاتر تلاش کنند، افزود: این اقدامات در جهت رفع مشکلات ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار