امام جمعه ایوانکی:
امام جمعه ایوانکی با بیان اینکه دوری از کم‌فروشی در قرآن کریم سفارش شده است، گفت: راه و روش قرآنی باید در خانواده‌ها پیاده شود.
کد خبر: ۴۳۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 08 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی کشمیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره سبک زندگی قرآنی اظهار کرد: خداوند متعال، قرآن کریم را به‌عنوان برنامه زندگی انسان‌ها بر قلب نورانی پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمدمصطفی (ص) نازل کرده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم به‌عنوان کتاب زندگی هدایت‌گر انسان‌ها به سمت سعادت دنیوی و اخروی مطرح بوده و برنامه زندگی انسان‌ها در قالب قرآن کریم فرستاده شده است.

امام جمعه ایوانکی با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی بزرگ الهی و ماه انس با قرآن کریم است، تصریح کرد: مردم در این ماه پرفضیلت باید انس بیشتری با قرآن کریم داشته باشند.

کشمیر با اشاره به اینکه انس با قرآن نباید تنها با روخوانی باشد، افزود: با خواندن معانی کلام الهی، انسان با دستورات و روش زندگی تعریف‌شده از سوی خداوند متعال برای انسان‌ها آشنا می‌شود و به عمق قرآن کریم پی می‌برد.

وی با بیان اینکه امروز تغییر سبک زندگی در خانواده‌ها با راه و روش قرآنی باید آمیخته شود، تصریح کرد: خانواده‌ها با تکیه بر سبک زندگی قرآنی می‌توانند راه و روش قرآنی در ابعاد مختلف را در زندگی خود پیاده‌ کنند.

امام جمعه ایوانکی با تأکید بر اینکه قرآن کریم برای زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی انسان برنامه دارد، اضافه کرد: این برنامه‌ها در محتوای قرآن کریم آمده است و با پرداختن به روایات و احادیث امامان معصوم (ع) می‌توان به این اصول پی برد و آنها را در زندگی اجرا کرد.

کشمیر با اشاره به اینکه دوری از کم‌فروشی و اجرای عدالت در کسب و کار سفارش قرآن کریم است و کلام الهی راه درست کسب و کار را به انسان‌ها نشان می‌دهد، تصریح کرد: انسان‌ها باید دنبال روزی حلال باشند و از حرام دوری کنند.

وی بیان کرد: خانواده‌های اسلامی برای دوری از آسیب‌ها باید انس بیشتری با قرآن کریم داشته باشند.

برچسب ها: قرآن ، سبک زندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار