رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان:
رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه خانواده‌ها نقش بارزی در ترویج حجاب دارند، گفت: تحکیم و استوار ماندن خانواده‌ها با رشد حجاب محقق می‌شود.
کد خبر: ۴۷۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 31 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب اظهار داشت: حجاب و عفاف به‌عنوان یک ارزش و مسأله حائز اهمیت در جوامع اسلامی مطرح است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) نیز در روایات و ادوار مختلف نسبت به اهمیت و جایگاه و فواید مقوله عفاف و حجاب تأکید کرده و به جامعه بشری و اسلامی آگاهی داده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه خانواده‌ها نقش اساسی در تربیت فرزندان خود ایفا می‌کنند، نقش مهمی در ترویج، تبیین و تثبیت فرهنگ عفاف و حجاب در میان فرزندان دارند و حفظ فرهنگ حجاب و عفاف در تحکیم بنیان و کانون گرم خانواده‌ها نقش مهمی دارد.

شمس‌الدین خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در راستای اصلاح فساد در جامعه با تربیت صحیح و درست فرزندان می‌توانند نقش ایفا کنند و تحکیم و استوار ماندن خانواده‌ها با رشد و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده محقق می‌شود.

وی گفت: یکی از راه‌های نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در میان فرزندان از سوی خانواده‌ها، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دوران کودکی است؛ در تاریخ اسلام مشاهده می‌کنیم که در شرایط سخت کربلا که رعایت حجاب یکی از مقوله طاقت‌فرسا و سختی محسوب می‌شد، اما حضرت رقیه (س) با این تصور که حتی به سن تکلیف هم نرسیده است، به حفاظت و صیانت از حجاب خود در آن شرایط سخت اهمیت ویژه‌ای می‌داد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان تشریح کرد: دشمنان دین مبین اسلام در راستای ضربه زدن به فرهنگ اسلام و فرهنگ ناب محمدی (ص) از هیچ تلاش و کوششی کوتاهی نکرده‌اند و مقوله حائز اهمیت حجاب و عفاف را همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سد و موانع در جهت اجرا و عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌های شوم خود برای تضعیف دین اسلام می‌دانند و درصدد این تلاش هستند تا این ارزش مقدس دینی را از میان خانواده‌ها کنار بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار