عضو مجلس خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مدیریت جهادی راه درمان مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: مسؤولان از دو سال پیش به اقتصاد مقاومتی بی‌توجه‌ هستند و دولتمردان اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته‌اند.
کد خبر: ۴۰۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 09 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، آیت‌الله علی معلمی امروز در گفت‌وگو با فارس درباره پیام امسال رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر اشتغال و تولید اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۶ واژه‌های اشتغال و تولید را در کنار اقتصاد مقاومتی در نام‌‌گذاری شعار سال استفاده کردند.

وی تصریح کرد: درمان مشکلات اقتصادی کشور نیاز به مدیریت جهادی دارد و تلاشی فوق‌العاده می‌طلبد؛ رفع مشکلات اقتصادی به طراحی و برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای سیاست ارزشمند اقتصاد مقاومتی نیاز دارد تا دولت و ملت به‌طور مستقل روی پای خود بایستند.

عضو مجلس خبرگان رهبریبا تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با عدم وابستگی به واردات کالاهای خارجی که تولید مشابه آن‌ها در داخل وجود دارد، معنا می‌شود، اضافه کرد: مسؤولان باید ازاین‌جهت از واردات این نوع کالاها به داخل کشور بکاهند و میزان آن را به حداقل برسانند.

معلمی با اشاره به اینکه دو سال گذشته مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، تصریح کرد: متأسفانه از دو سال پیش دولتمردان و مسؤولان ذی‌ربط اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته بودند، ایشان سال ۹۵ را «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» نام‌گذاری کردند که حرف تنها نباشد و بر عمل تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه باز هم نتیجه مطلوب در راستای اجرای سیاست ارزشی اقتصاد مقاومتی در کشور حاصل نشده است، اضافه کرد: با وجود این خلأ، مقام معظم رهبری امسال را سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نام‌گذاری کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه معنای اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخلی است، تصریح کرد: تقویت اشتغال در داخل کشور و رفع معضل بیکاری از محتوای درونی سیاست اقتصاد مقاومتی است، نه اینکه فرصت و میدان را در اختیار واردات کالاهای خارجی به شکل قاچاق و قانونی قرار دهیم و تولید داخلی توان رقابت نداشته باشد.

معلمی با اشاره به اینکه تولید و اشتغال پیوست اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: اشتغال با رونق تولید و فعالیت کارخانجات ایجاد می‌شود و دنبال آن بیکاری هم کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تقویت اقتصاد مقاومتی به تقویت بنیان تولیدات داخلی و تقویت اشتغال در داخل کشور برمی‌گردد، تصریح کرد: امیدواریم حداقلمسؤولان اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی را به زبان بیاورند و معاون اول رئیس‌جمهوری اخیراً اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش معرفی کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این نسخه شفابخش از دو سال قبل هم مطرح بود؛ اما متأسفانه جدی گرفته نشد، تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند کارهایی انجام شد؛ اما به نقطه مطلوب نرسیدیم و بر لزوم مدیریت جهادی بر اجرای این سیاست تأکید دارند.

معلمی خاطرنشان کرد: کارآمدی مدیران هم بسیار مهم است و مدیران در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی نباید خسته و ناتوان باشند و باید با برنامه و با فعالیت و برخورداری از روحیه بسیجی و جهادی وارد میدان عمل به اقتصاد مقاومتی شوند تا در این راستا به نقطه مطلوب برسیم و از وابستگی به خارج بکاهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار