به گزارش تابناک سمنان،مدیر واحد پژوهش دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان از افتتاح آزمایشگاه مهندسی سطح و خوردگی در این دانشکده خبر داد.
کد خبر: ۱۹۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 05 March 2016
حسن عبداله‌پور در حاشیه آیین افتتاح این آزمایشگاه اظهار داشت: اعتبارات مورد نیاز برای ایجاد و راه‌اندازی این آزمایشگاه پیشرو از محل اعتبارات دانشکده مواد و متالورژی دانشگاه سمنان تأمین شده است.

وی با بیان اینکه خوردگی سالانه زیان‌ بسیار زیادی به صنایع و خصوصا صنایع فعال در حوزه فلزات وارد می‌کند، افزود: راه‌اندازی آزمایشگاه‌هایی از این دست می‌تواند به‌تدریج با ارائه راهکارهای جدید به کاهش آسیب‌های ناشی از این فرآیند کمک کند.

مدیر واحد پژوهش دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان با بیان اینکه دانشگاه سمنان در شمار 12 دانشگاه بزرگ برتر کشور قرار دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی متعددی از این دست در دانشگاه سمنان می‌تواند به ارتقاء جایگاه این دانشگاه مادر کمک شایانی کند.

عبداله‌پور از ایجاد امکان انجام تست‌ها و آزمایش‌های الکتروشیمیایی، خوردگی و خصوصا آزمایش‌های پلاریزاسیون و امپدانس در این آزمایشگاه مدرن خبر داد و گفت: علاوه بر این در نخستین آزمایشگاه مهندسی سطح و خوردگی دانشگاه سمنان امکان ایجاد پوشش‌های آب‌کاری فلزات نیز فراهم شده است.

مدیر واحد پژوهش دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان از این آزمایشگاه به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های مجهز این استان نام برد و خاطرنشان کرد: در فاز نخست دستگاه‌های مانند پتانسیو استات و امپدانس، هدایت سنج محلول، اسیلوسکوپ دوکاناله، دستگاه ایجاد پوشش‌های آب‌کاری، بن‌ماری و آون در این آزمایشگاه نصب‌شده است. ضمن اینکه در گام بعدی این آزمایشگاه به دیگر دستگاه‌های مورد نیاز تجهیز خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار