یک جامعه‌شناس سمنانی:
به گزارش تابناک سمنان،یک جامعه‌شناس با اشاره به ضرورت اعمال خودکنترلی در زندگی انسان‌ها گفت: انسانها باید همیشه خود کنترلی داشته باشند و خود خویشتن را کنترل کنند.
کد خبر: ۱۹۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 09 March 2016

عباس کبیری در گفتمان دینی –دانشجویی سبک زندگی ایرانی- اسلامی که به همت جهاددانشگاهی استان سمنان در دانشکده فنی سمنان برگزار شد، با مقایسه آنچه تفاوت بین پرتاب شدن و پرواز کردن می‌نامید،اظهار کرد: اگر دیگران شما را پرتاب کنند هرجا که آنان بخواهند به پایین‌ فرود می‌آید و این یک جنبه منفی به همراه دارد و ممکن است به زیست دنیوی شما صدمه وارد کند اما اگر شما خود پرواز کنید به هر سمت و سویی که دوست دارید سوق پیدا می‌کنید و از این معبر می‌توانید خود را با اهداف و آرزوهایتان هماهنگ کنید.

وی با بیان اینکه انسان موجودی است که به مرور تکامل می‌یابد، افزود: انسان تنها موجودی است که وقتی به دنیا می‌آید و در دوران کودکی چیز چندان زیادی نمی‌داند لذا اگر بر روی او کار مثبت شود از او اندیشمندی ساخته می‌شود و اگر بر روی وجه منفی او کار شود آنگاه به کسی شبیه هیلتر و یا صدام مبدل می‌شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه همه انسان‌ها ظرفیت تبدیل شدن به یک شخصیت برجسته و موفق را دارند، گفت: یزان موفقیت و دستاوردهای انسان در این دنیا به خود افراد و میزان تلاشی که مصروف می‌کند بستگی دارد.

وی با بیان اینکه هر کسی باید خود برای به فعلیت رسیدن ظرفیت‌هایش تلاش کند،گفت: تحقق این مهم تنها در سایه تلاش محقق می‌شود.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه انسان‌ها معمولا یک سوم عمر خود را درخواب می‌گذرانند،اضافه کرد: اگر به طور میانگین انسان‌ها 90سال عمر کنند و روزانه 8ساعت بخوابند یعنی یک سوم عمر خود را درخواب به سر برده است. از طرفی 15سال اول که دوران کودکی و 15سال آخر دوران پیری و مشکلات است لذا اگر تلاشی قرار است بکنیم باید در فاصله همین سال‌ها انجام دهیم نه اینکه منتظر بمانیم که معجزه‌ای رخ دهد.

کبیری، مفیدترین عمر زندگی هر شخص را دوران جوانی وی برشمرد و گفت: در همین دوران است که انتخاب‌های مهمی مانند انتخاب شغل ،همسر و تحصیل ... اتخاذ می‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جوانان نیز بیت‌المال محسوب می‌شوند، تصریح کرد: فکر، اندیشه و توان و خلاقیت جوانان نیز بخش مهمی از بیت‌المال است و باید در حفظ و نگهداری از این سرمایه عظیم اجتماعی کوشید تا به هدر نرود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار