وی با اشاره به اینکه در سند تحول پیشبینی شده است که هر 5 سال یکبار در آن واکاوی انجام شود تصریح کرد: در سند تحول بنیادین میتوان آسیبشناسی کرد و اگر اشتباه و آسیبی در آن صورت بگیرد میتوان دوباره آن را اصلاح کرد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین افزود: سند تحول بنیادین، سند تربیتی محسوب میشود به طوری که به عنوان مهمترین نکته در سند تحول میتواند مورد توجه قرار گیرد در واقع نظام تعلیم و تربیت از نظام آموزشی صرف به نهاد تربیتی و اجتماعی تغییر جهت میدهد.
دیمهور خاطرنشان کرد: در سند تحول بنا این است تا نظام آموزش و پرورش به یک نهاد فرهنگی، تربیتی و اجتماعی تبدیل شود به طوریکه یک دستگاه نسبت به آن مسئولیت و مأموریت ندارد بلکه همه مؤسسات، سازمانها و نهادها نسبت به این نهاد تربیتی مسئولیت، وظیفه و مأموریت پیدا میکنند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیران مدارس به عنوان عالیترین مقام اجرایی و تربیتی در هر شهرستان و منطقه شناخته میشوند و باید ظرفیتها در راستای کمک به مدیران بهکارگیری شود.
وی بر ایجاد ارتباط مستقیم خانوادهها با مدرسه تأکید کرد و افزود: والدین دانشآموزان باید در جریان امور قرار گیرند و در این راستا والدین مکلف بوده در دوره آموزشی شرکت کنند و با معلمان و روشهای تدریس آشنا شوند.