29 اردیبهشت‌ماه جاری
به گزارش تابناک سمنان،سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: نخستین جشنواره سمنان، شهر نان 29 اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۱۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 24 April 2016

آرزو گلکار اظهار کرد: نخستین جشنواره سمنان، شهر نان توسط بخش خصوصی و با حمایت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان در خانه سمنان برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری این جشنواره را بیست و نهم اردیبهشت‌ماه جاری اعلام کرد و گفت: از تمام علاقه‌مندان و نانوایان سنتی و غیرسنتی که به‌صورت حرفه‌ای به این شغل اشتغال دارند، دعوت می‌شود با پخت انواع نان‌های عصرانه، صبحانه، فانتزی و نان‌های رایج سنتی و ... در این جشنواره شرکت کنند.

گلکار افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه جاری، صبح‌ها از ساعت 8:30 تا 12:30با تماس با شماره 33341650 (اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان) در این جشنواره شرکت کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان با بیان اینکه نام این جشنواره از یکی از نام‌های منتسب به شهر سمنان برگرفته شده است، گفت: یکی از اسامی که به سمنان منتسب می‌کنند «سیم نان» است که به تعبیر عده‌ای به نان نقره‌ای معنا می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار و با شرکت شهرستان‌های اطراف سمنان از جمله سرخه و مهدی‌شهر برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در سال‌های آینده و در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

گلکار با اشاره به اینکه علاوه بر انواع نان‌هایی که در وعده‌های مختلف پخته می‌شود، «گولاچ»، «شیرمال» و «کماچ»از جمله نان‌های رایج منطقه سمنان هستند، گفت: اهمیت نان‌های سمنان به حدی است که گولاچ (تکنیک‌های پخت نان آئین برات شهرستان سمنان) و نان بقسمات سمنان در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمناناز جمله اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی انواع نان‌های ایرانی و نان‌هایی که در وعده‌های غذایی مختلف پخته می‌شوند، عنوان کرد و افزود: نان یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی مردم دنیاست و برگزاری این جشنواره می‌تواند نقش مؤثری در معرفی هر چه بیشتر این خوراک ارزشمند و حفظ و احیای روش‌های پخت آن داشته باشد.

تاکنونتکنیک‌های پخت نان آئین برات شهرستان سمنان، نان بقسمات سمنان ومهارت‌های پخت نان استان سمنان در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار