معاون عمرانی استاندار:
معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: استان سمنان سومین استان کشور در واگذاری فرصت ها و جاذبه های گردشگری به سرمایه گذاران بخش خصوصی بوده است.
کد خبر: ۴۱۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 06 May 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مرآت، مهدی زندیه وکیلی معاون امور عمراني استانداري سمنان درهمايش فرصت سرمايه گذاري در حوزه گردشگري در مهديشهر اظهار كرد: استان سمنان، بعد از استان هاي اصفهان و يزد بيشترين اقبال را به سرمايه گذاران بخش خصوصي داشته و ده ها فرصت سرمايه گذاري و ابنيه و جاذبه تاريخي و طبيعي را در اختيار سرمايه گذاران قرار داده است.

وي با اشاره به اينكه در يك سال اخير دو مرحله واگذاري ابنيه تاريخي و جاذبه هاي طبيعي در استان داشته ايم افزود: بسياري از ابنيه تاريخي استان از شرايط خوبي براي واگذاري به بخش خصوصي برخوردارند و در اين بخش نيز كارهاي خوبي در ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان صورت گرفته است.

معاون امور عمراني استانداري سمنان با اشاره به وجود ظرفيت هاي متعدد در گردشگري استان گفت: وجود استان در مسير كريدور شرق به غرب و شمال به جنوب فرصت بسيار خوبي براي استان فراهم كرده است.

زنديه با اشاره به عبور سالانه ۲۰ ميليون زائر و گردشگر از اين كريدور به پرتردد افزود: استان سمنان بر اساس همين ظرفيت ها شعار تبديل استان از معبر به مقصد در دستور كار قرار گرفته است.

وي از بهبود شاخص هاي گردشگري در استان خبر داد و گفت: بر اساس آمار رسمي جامعه هتل داران استان ميزان اقامت در اقامتگاه هاي رسمي استان و از جمله هتل ها، هتل آپارتمان ها و ديگر اقامت گاه هاي غيررسمي از يك شب به سه شب افزايش يافته است.

زندیه وکیلی با بيان اينكه دولت يازدهم در اين چند سال بسترهاي خوبي در اين بخش فراهم كرده كه به افزايش ورود گردشگران به ايران انجاميده خاطرنشان كرد: تنها تعداد اقامتگاه هاي بوم گردي در استان سمنان از يكي دو واحد به ۳۶ اقامتگاه بوم گردي افزايش يافته است.

وي از آمادگي استان براي پذيرش طرح هاي مطالعه شده در بخش گردشگري خبرداد و گفت: البته بديهي است محيط زيست و حفظ آثار و ابنيه تاريخي نيز براي ما اهميت ويژه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار