معاون استاندار:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : رونق کسب و کار و افزایش اشتغال در این استان با انسجام و تلاش مضاعف بخش خصوصی و دولت امکان پذیر است.
کد خبر: ۵۱۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 25 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمود قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : دولت با ارایه تسهیلات رونق تولید برای رفع مشکلات بخش خصوصی در سمنان در 2 سال گذشته قدم های موثری برداشته است.

وی اظهار داشت : بخش خصوصی به عنوان بازوی محرک اقتصاد استان با تولید محصولات مرغوب و اجرای طرح های اشتغالزا برای کاهش نرخ بیکاری در استان تلاش کند.


وی با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در کاهش نرخ تورم در چند سال گذشته، خاطرنشان کرد : با اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و فراهم شدن زیرساخت سرمایه گذاری در کشور، رونق اقتصادی و توسعه آبادانی بار دیگر به میهن اسلامی ایران بازگشت.

قنبری با بیان این که برجام در کاهش نرخ بیکاری در استان تاثیر مثبتی داشته است، ادامه داد : تامین بازار فروش و امکان خرید مواد اولیه و خام برای تولید محصولات از دستاوردهای مهم برنامه جامع اقدام مشترک برای افزایش اشتغال در سمنان بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان اضافه کرد : روند کاهش نرخ بیکاری با اقدامات ارزشمند دولت دوازدهم در استان همچنان ادامه دارد و برای 2 سال آینده متوسط نرخ بیکاری 9 درصد برای استان هدفگذاری شده است.

وی با بیان این که در مجموع کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان برای کاهش نرخ بیکاری در استان عملکرد مثبتی داشته است و در آینده شاهد تحول خوبی در اقتصاد استان خواهیم بود، تصریح کرد : مسوولان استان باید نظارت خود را بر نحوه عملکرد واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات بیشتر کنند، تا تعهد این واحدها تحقق یابد و شاهد انحراف در این بخش نباشیم.

قنبری با اشاره به مهم ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در استان سمنان، یادآور شد : در این دولت 6 هزار و 500 میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی منعقد شد که در چند سال آینده نرخ بیکاری در سمنان به میزان قابل توجه ای کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا، نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در نیمه نخست امسل و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.

در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.

تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار