با حضور استادان ادبیات انجام شد
به گزارش تابناک سمنان،نخستین جشن ولستون طی سال 95 در سمنان با حضور استادان زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 02 April 2016

نخستین جشن ولستون ظهر امروز در موزه سمنان برگزار شد؛ این مراسم با حضور 350 نفر از بزرگان، فرهیختگان و خانواده‌های سمنانی در عمارت زیبا و مرمت شده امیر سمنان که تبدیل به موزه مردم‌شناسی شده است، برگزار شد.

اساتید بزرگی همچون وزیری، خالصی، سهرابی، معماری و جواهری با حضور در این مراسم به اجرای برنامه و شعرخوانی با موضوع بهار و مادر به زبان سمنانی پرداختند.

استاد محمدرضا طاهریان در این جشنواره گفت: باید مردم را به بازدید از بناهای تاریخی شهر سمنان و احیای بناهای تاریخی تشویق کرد.

وی از احیا شدن عمارت امیر در سمنان اظهار خشنودی کرد و از شهرداری سمنان و بخش خصوصی برای احیای این بنای ارزشمند و زیبا قدردانی کرد و از مردم خواست با بازدید از این بنا از سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم حمایت کنند.

مسئول امور اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان هم اظهار داشت: برنامه ولستون با هدف ترویج و توسعه زبان سمنانی برگزار می‌شود و از این پس نیز با مشارکت هنرمندان این شهر هر ماه یک جلسه برگزار خواهد شد تا نسل جوان را بیشتر با این زبان شیرین و ارزشمند و کهن آشنا کنیم.

خواننده سمنانی هم دو آهنگ با موضوع بهار و مادر را با زبان شیرین سمنانی برای شرکت‌کنندگان اجرا کرد.

اجرای موسیقی زنده سنتی و بازدید از موزه مردم‌شناسی این عمارت از دیگر برنامه‌های این جشن بود که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان برگزار شد.

عمارت امیر در بلوار میرزای شیرازی شهر سمنان واقع و برای احیای آن 5 میلیارد ریال هزینه شده و هم اکنون موزه مردم‌شناسی این شهر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار