افتتاح مرحله اول مجتمع فولاد کویر دامغان توسط معاون اول رییس جمهور
به گزارش تابناک سمنان ،معاون اول رییس جمهوری گفت: برای رفع تنگناهای جدی بیکاری و اشتغالزایی نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح کلان هستیم.
کد خبر: ۲۸۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 25 August 2016

به گزارش تابناک سمنان ،معاون اول رئیس جمهور در سومین روز از هفته دولت ودر مراسم راه اندازی واحد ذوب و ریخته گری مجتمع فولاد کویر دامغان اظهار داشت: : اقتصاد مقاومتی فقط مختص دولت و دستگاه دولتی نیست و باید اقتصادی بسازیم که مردم محور باشد و ایران را با عبور از چالشها به پیشرفت برساند.

وی در ادامه افزود: هفته دولت فرصتی است که دولت بازنگری در برنامه های خود بکند و ببیند چه دستاوردهایی داشته و موانع و مشکلات را نیز رصد نماید.

جهانگیری افزود: در سال جدید که مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گذاشتند، دولت تلاش نموده تا در برنامه های خود سیاستهای اقتصاد مقاومتی را تحقق دهد.

توجه به بخش خصوصی

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کردوی با اشاره به مشکل بیکاری و اشتغال در کشور این دو مقوله را مورد توجه دولت دانست و افزود: امروز با افزایش رونق اقتصادی زمینه ایجاداشتغال پایدار در کشور فراهم می شود.

جهانگیری اظهار داشت برای کاهش بیکاری در کشور نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح کلان هستیم.

شرایط ورود سرمایه گذاران خارجی

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور نیازمند افزایش امنیت اجتماعی فرهنگی و اقتصادی در کشور هستیم تا سرمایه گذاری و تولید در کشور جایگاه خودش را پیدا کند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه سرمایه گذار باید احساس احترام کند افزود: باید بستری فراهم شود که سرمایه گذار احساس رضایت کنند وایران از نظر مجموعه عوامل پیرامونی چون سیاست خارجی، اقتصاد کلان مسائل فرهنگی و اجتماعی برای سرمایه گذاری مناسب تر شود.

خاطر نشان می گردد،ظرفیت این مجتمع در مرحله نخست تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی به ظرفیت سالیانه 300 هزار تن است.
قرار است واحد احیای مجتمع فولاد کویر دامغان که از روش SL/RN برای احیای سنگ آهن استفاده می کند، در مرحله بعدی به بهره برداری برسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار