ادیب‌یزدی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: نسخه‌های قرآن برای مشکلات انسان تاریخ ‌مصرف ندارد و امروز باید سبک زندگی قرآنی در جامعه ترویج شود.
کد خبر: ۴۳۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 10 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره سبک زندگی قرآنی اظهار کرد: خانواده‌ها در حکومت اسلامی باید بر اساس سبک زندگی اسلامی که آمیخته با مفاهیم و دستورات قرآنی است، زندگی کنند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم دستورالعمل تمام نیازهای مادی و معنوی انسان‌ها را گرد آورده و نسخه‌های قرآن برای مشکلات انسان تاریخ ‌مصرف ندارد و در همه دوران‌ و شرایط قابل اجراست.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه قرآن کریم هادی انسان‌ها در مسیر رسیدن به سعادت اخروی و دنیوی است، تصریح کرد: خروج از این مسیر، زندگی انسان را دچار سختی‌ها و چالش‌های زیادی خواهد کرد.

ادیب‌یزدی با اشاره به اینکه سبک زندگی قرآنی آمیخته با آرامش و سعادت است، اضافه کرد: انسان‌ها باید برای نجات از مشکلات به سمت برخورداری از سبک زندگی قرآنی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه خانواده از ارکان اصلی جامعه است، تصریح کرد: اگر خانواده‌ها گرفتار چالش شوند، به شکل طبیعی جامعه نیز دچار چالش و مشکلاتی خواهد شد و چالش‌زدایی تنها با عمل به سبک زندگی قرآنی امکان‌پذیر است.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه امامان معصوم (ع) مفسران قرآن کریم هستند، اضافه کرد: باید برای پی بردن به عمق و محتوای قرآن کریم، تدبر ویژه در روایات امامان معصوم (ع) داشته باشیم.

ادیب‌یزدی با اشاره به اینکه قرآن کریم برای حوزه‌های مختلف به‌ویژه فضای کسب و کار نیز نسخه سعادتمندی انسان‌ها را پیچیده، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم ربا، نزول و کم‌فروشی را حرام کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم اصول، قواعد و کسب و کار اسلامی را بیان کرده است، اضافه کرد: کسب درآمد حلال و دوری از حرام‌خوری اصل مهمی است که باید رعایت شود.

این کارشناس مذهبی کشورمان با تأکید بر اینکه به تعبیر امام حسین (ع) در روز عاشورا خطاب به لشکریان یزید شکم‌های دشمنان از حرام پر شده است، گفت: درآمد حرام باعث می‌شود تا انسان سرنوشتی تلخ را برای خود رقم بزند.

ادیب‌یزدی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد تا درآمد حلال داشت، افزود: این مهم با عمل به دستورات قرآنی در حوزه کسب و کار امکان‌پذیر است و در غیر این صورت و بدون پیروی از دستورات الهی در کتاب الله، نمی‌توان فضای کسب و کار اسلامی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار